تیتر خبرها

افتتاح فاز اول قفس های اتحادیه تعاونی های پرورش ماهی در قفس طلایی تنگستان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز در آیینی با حضور دکتر زلفی گل وزیر علوم، استاندار بوشهر و مدیران استان بوشهر و شهرستان تنگستان، فاز اول اتحادیه تعاونی های پرورش ماهی در قفس طلایی شهرستان تنگستان افتتاح شد.

دکتر عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر در این آیین ایام الله دهه فجر را تبریک و یاد و خاطره شهدای والا مقام را گرامیداشت.

عقیل امینی در رابطه با این پروژه توضیح داد: تعاونی طلایی تنگستان شامل سی و چهار تعاونی است که در زمینه پرورش ماهی در قفس فعالیت خواهند کرد.

عقیل امینی توسعه پرورش ماهی در قفس را در راستای اقتصاد دریا محور خواند و تصریح کرد:خوشبختانه در همین راستا امروز در فاز اول شش تعاونی با راه اندازی شش حلقه قفس به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر توضیح داد : ظرفیت تولید این فاز صد و پنجاه تن است که با سرمایه ثابت صد و چهل میلیارد ریال و سرمایه در گردش صد و هشتاد میلیارد ریال راه اندازی شده است.

عقیل امینی در رابطه با برخی دستاوردهای دولت سیزدهم در شهرستان تنگستان توضیح داد: در دولت سیزدهم هشت مجموعه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت اسمی 8500 تن در سال، سه باب سالن تکثیر میگو با ظرفیت اسمی سیصد میلیون قطعه لارو افتتاح شده است.

وی ادامه داد : در این دولت همچنین عملیات اجرایی دو باب سالن تکثیر و نرسری میگو با ظرفیت اسمی ده میلیون قطعه در سال و همچنین یک باب سالن تولید مولدین عاری از بیماری خاص میگو با ظرفیت تولید دو هزار قطعه در سال آغاز شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر به فعالیت شیلات در حوزه سایر آبزیان اشاره کرد و توضیح داد : همچنین در شهرستان تنگستان دو باب سالن تکثیر و تولید کرم نرئیس در شهرستان تنگستان وجود دارد.
امینی همچنین با اشاره به فعالیت چرخه آبزی پروری در شهرستان تنگستان ادامه داد: این شهرستان در تکثیر و پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس، تولید بچه ماهی، جلبک و صدف دریایی یکی از شهرستان‌های مهم و قطب آبزی پروری استان بوشهر به شمار می رود.

امینی ادامه داد: شهرستان تنگستان علاوه بر اینکه قطب آبزی پروری استان بوشهر به شمار می رود با تولید نزدیک به سه میلیارد قطعه لارو در سال به عنوان قطب تکثیر میگو نیز شناخته می‌شود.

مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: تاکنون پنجاه و چهار حلقه قفس مربوط به پروژه پرورش ماهی در قفس در آب‌های شهرستان تنگستان مستقر است که بیش از سه میلیون قطعه بچه ماهی در سی و دو قفس ذخیره سازی شده و میانگین برداشت از این قفس‌ها بیش از سیصد و پنجاه تن است.

امینی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی در صنعت پرورش ماهی در قفس تولید بچه ماهی است.
وی بیان کرد: در همین راستا برای تولید بچه ماهی با همراهی بخش اقتصادی استانداری بوشهر دو مورد سالن تکثیر و نرسری ماهیان دریایی در سال جاری توسط بخش خصوصی عملیات اجرایی آن در شهرستان تنگستان آغاز شده است.

مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: در زمان حاضر تنها یک مورد سالن نرسری بچه ماهی در این شهرستان با ظرفیت تولید ده میلیون قطعه لارو فعال است که نیاز بچه ماهی قفس‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان را پوشش می‌دهد.

❇️ روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر

??????????? ?

❇️ با ما همراه باشید???

♦️ پایگاه خبری شیلات استان بوشهر
? https://eitaa.com/shilatbushehr
♦️کانال شیلات بوشهر در واتس اپ :
? https://chat.whatsapp.com/CTTKJLldsTq44XxFskC3Dq
♦️ سایت شیلات استان بوشهر
?https://shilatbushehr.ir/

درباره ی مشک آبادی

مطلب پیشنهادی

ممنوعیت ورود لارو میگو از خارج استان بوشهر برای ذخیره سازی استخرهای پرورش میگو:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر، بر اساس درخواست برخی از پرورش دهندگان میگو …

اداره کل شیلات استان بوشهر برگزار می کند:

⬅️ دوره آموزشی تولید ماهیان زینتی آب شیرین ???? زمان یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ???? …

حضور اداره کل شیلات استان بوشهر در ششمین دوره از نمایشگاه ایران اکسپو (IRAN EXPO 2024):

دکتر امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر از حضور شیلات استان بوشهر در ششمین دوره نمایشگاه …

پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان دشتستان از طرح های اولویت دار شیلات استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیر کل …

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر: ممنوعیت صید ماهی مرکب از فردا چهارم اردیبهشت ماه در سراسر صیدگاه های استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر بیژن ساسانی پور معاون صید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *