تلاش برای افزایش سرانه مصرف میگوی پرورشی با استفاده از ظرفیت های دومین نمایشگاه شیلات در بوشهر

تلاش برای افزایش سرانه مصرف میگوی پرورشی با استفاده از ظرفیت های دومین نمایشگاه شیلات در بوشهر

جلسه هماهنگی برای برگزاری دومین نمایشگاه ملی تخصصی صنایع شیلاتی با حضور مسئولان نمایشگاه بین المللی بوشهر ، تعدادی از مدیران شیلات بوشهر ، روسای اتحادیه های تکثیر و پرورش میگو ، نماینده اتاق بازرگانی ، نماینده اداره کل صمت و تعدادی از پرورش دهندگان برگزار گردید .

صغری اشرف معاون آبزی پروری شیلات استان بوشهر پایین بودن سرانه مصرف آبزیان بویژه میگو در کشور را یادآور شد و پیشنهاد داد تا از ظرفیت های دومین نمایشگاه ملی تخصصی صنایع شیلاتی در استان برای توسعه بازار داخلی استفاده شود . وی برگزاری جشنواره طبخ میگو را یکی از راههای رسیدن به این هدف ذکر کرد و گفت امیدواریم که بتوانیم با همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌های ذیربط افزایش مصرف میگو در بازار داخل را بصورت مستمر و پایدار داشته باشیم.

علی رشیدی رئیس اتحادیه تکثیر لارو میگو طبخ و عرضه غذاهای دریائی بخصوص میگو در حاشیه برگزاری نمایشگاه را ضروری خواند و بر ایجاد زمینه ای جهت ارتباط مستقیم با رئیس سازمان شیلات ایران و مسئولین استانی در محل نمایشگاه تاکید کرد .

اسکندر گلستانی رئیس اتحادیه تعاونی های پرورش میگو از نگرانی شدید پرورش دهندگان میگو در فروش محصول خود گفت و برنامه ریزی برای فروش و مصرف داخلی را برای فائق شدن بر مشکلات صادرات این محصول ضروری خواند .

ناصر میرشکاری از پرورش دهندگان میگو با مقایسه قیمت های گوشت سفید و قرمز و به صرفه بودن مصرف آبزیان در سبد غذائی خانوارهای ایرانی درخواست کرد تا ضمن برنامه ریزی لازم ، تبلیغات بیشتری از طریق نمایشگاه ، شیلات کشور و سازمان صدواسیما صورت پذیرد.

طیبه دهاز رئیس گروه پرورش میگو شیلات استان بوشهر توسعه بازار داخلی را در گرو بهبود کیفیت و بسته بندی آبزیان دانست و از نمایشگاه آتی بعنوان مکانی مناسب جهت عرضه این محصول و تامین این خواسته یاد کرد.

سارا مهرپور مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین المللی بوشهر نیز گفت تمام سعی و کوشش ما براین است تا نمایشگاه تخصصی ملی شیلات رضایت همگان را جلب نماید و اینکه بتوانیم با همکاری های لازم ، کمک شایان و قابل توجهی به صنایع شیلاتی و بخصوص پرورش میگو کرده باشیم.

حسین علیپور از پرورش دهندگان میگو نیز جهت دهی نمایشگاه به سمت بهبود بازار داخلی مصرف آبزیان را ضروری خواند و درخواست کرد تا با اطلاع رسانی کافی زمینه استقبال بیشتر علاقه مندان فراهم گردد.

سیروس نعمتی معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی بوشهر از هماهنگی های به عمل آمده با صدا و سیمای استان برای تحت پوشش قرار دادن اخبار نمایشگاه خبر داد و اظهار امیدواری کرد که امکان بهتر برای تاثیر برگزاری نمایشگاه بر مخاطبان و تامین خواسته برگزار کنندگان آن فراهم شود.

صدیقه اردست نماینده اداره صمت استان بوشهر به لزوم تبلیغ برگزاری این نمایشگاه از طریق برنامه های پر بیننده ای مثل « شو نشینی » از شبکه استانی و نصب بیلبوردهای درون شهری اشاره کرد و از احتمال حضور روسیه و ویتنام در این نمایشگاه خبر داد.

علی قوام پور رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر نیز از تلاش دست اندرکاران برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه قدردانی کرد و خواستار استفاده بیشتر تشکل های تولید از جمله اتحادیه ها برای بهره گیری از ظرفیت های این نمایشگاه شد.

رضا سیاهوشی از پرورش دهندگان میگو نیز لازمه حضور در بازار داخلی را تنوع بخشی به بسته بندی محصول و بهبود کیفیت آن ذکر کرد و عقد قرارداد چند جانبه بین سازمان شیلات ایران ، سازمان صداوسیما و اتحادیه پرورش میگو را راهی برای گسترش تبلیغات جهت بهبود وضعیت بازار داخلی و افزایش سرانه مصرف میگوی پرورشی ذکر کرد .

ابراهیم زکی نماینده اتاق بازرگانی استان بوشهر هم برگزاری این نمایشگاه برای صنعت آبزیان را بسیار مفید ارزیابی کرد و حضور پر رنگ تر بخش خصوصی فعال در این صنعت و دعوت از هیاًت های تجاری خارجی را راهی جهت افزایش اعتبار و کارائی نمایشگاه عنوان نمود.

❇️ روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر

??????????? ?

❇️ با ما همراه باشید???

♦️ پایگاه خبری شیلات استان بوشهر
? https://eitaa.com/shilatbushehr
♦️کانال شیلات بوشهر در واتس اپ :
? https://chat.whatsapp.com/CTTKJLldsTq44XxFskC3Dq
♦️ سایت شیلات استان بوشهر
?https://shilatbushehr.ir/

درباره ی مشک آبادی

مطلب پیشنهادی

طرح دریابست در استان بوشهر اجرا می شود:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر ، نشست کمیته مدیریت صید شیلات استان بوشهر …

تولید بیش از دو میلیارد قطعه لارو میگوی پرورشی در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید ۲.۲ میلیارد بچه میگو پرورشی در مراکز تکثیر آبزیان …

مدیرکل شیلات استان بوشهر از برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار پروژه بهسازی بندر صیادی جفره خبر داد:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر از انتخاب …

بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران از نمایشگاه دستاوردهای آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش

معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران و هیئت همراه از نمایشگاه دستاوردهای آماد و …

همکاری لجستیکی نیروی دریایی ارتش در حوزه پرورش ماهی در قفس

در ملاقات فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با معاون وزیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *