تیتر خبرها

ذخایر آبزیان نعمت خدا دادی و امانتی است که باید برای نسل های بعد حفظ شود :

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ظهر امروز بیست و چهارم مهر ماه جلسه بررسی مسائل و مشکلات صید غیرمجاز در محل فرمانداری شهرستان کنگان با حضور احمد غریبی فرماندار این شهرستان ، عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر، بیژن ساسانی پور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان ، مرضیه قنبرپور سرپرست شیلات شهرستان کنگان، سعید شیخی فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان دیر و جمعی از صیادان شهرستان در محل فرمانداری شهرستان کنگان برگزار شد.

دکتر امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر در این جلسه با تاکید بر اینکه به خطر افتادن منافع صیادان قانونمند دغدغه‌ شیلات است و حمایت از معاش این مردم زحمتکش را همواره از دغدغه های خود می دانیم.

عقیل امینی به برنامه های شیلات استان در زمینه حفظ و بازسازی ذخایر اشاره کرد و افزود خوشبختانه پروژه احداث زیستگاه مصنوعی در این شهرستان در دستور کار شیلات قرار دارد که خوشبختانه مطالعات پروژه به پایان رسیده است و در مرحله بعد این پروژه با اعتباری که شیلات ایران برای احداث این زیستگاه به مبلغ هجده میلیارد ریال در نظر گرفته شده است این پروژه آغاز خواهد شد.

عقیل امینی در رابطه با صید غیرمجاز با اشاره به اینکه صید به روش های ترال کف و پرساین از روش های صید مخرب است آسیب جدی را به ذخایر وارد می کند وی تصریح کرد: شیلات با همه توان خود برای مقابله با صید غیرمجاز در راستای حفظ ذخایر و دفاع از حقوق صیادان قانونمند به کار گرفته است. عقیل امینی از توقیف ۲۵ شناور ترالر در یک ماهه گذشته خبر داد و افزود با این دسته از صیادنماها هیچگونه مماشاتی صورت نمی گیرد.

عقیل امینی در رابطه با روش صید پرساین در منطقه کنگان و عسلویه توضیح داد : روش صید پرساین تنها برای ۱۴ شناور که مجوز این صید را دارند مجاز است و آن هم در صیدگاه و زمان مشخص، امینی توضیح داد: غیر از این شناور ها هیچ شناوری حق استفاده از این روش را ندارد و با افرادی که که از این روش صید استفاده نمایند برخورد قانونی خواهد شد.

عقیل امینی به اقتصاد دریا محور اشاره کرد و افزود صیادان قانونمند با رعایت قوانین و دستورالعمل های صیادی می توانند با بر بهره برداری پایدار از ذخایر در جهت این نوع اقتصاد که مورد تأکید مقام معظم رهبری است گام بردارند.

امینی همچنین حرکت به سمت آبزی پروری در جهت افزایش تولید ناخالص داخلی کشور و همچنین کاهش فشار بر ذخایر اشاره کرد و افزود: شیلات استان تمام قد از صیادانی که می خواهند به سمت آبزی پروری حرکت کنند مخصوصا پرورش ماهی در قفس و استخرهای پیش ساخته حمایت می کند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: ما در کنار صیادان قانونمند می توانیم ذخایر را احیا کنیم و این آبزیان ارزشمند را در کنار بهره برداری پایدار به نسل های آینده به عنوان یک امانت تحویل دهیم.

غریبی فرماندار شهرستان کنگان ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی بر روشنگری و شفافیت در رابطه با روش صید اشاره کرد و افزود حفظ و ذخایر آبزیان موضوع بسیار مهمی است و قاعدتا باید روی این موضوع تعصب داشته باشیم و به گونه ای از این ذخایر استفاده کنیم که به این ذخایر آسیبی وارد نشود.

غریبی تصریح کرد: نیاز است این نعمت که خدا که در اختیار ما قرار داده به گونه ای بهره برداری شود که هم این نسل و نسل های آینده از آن بهره بگیرند.

فرماندار شهرستان کنگان در رابطه با شیلات گفت: شیلات استان و شهرستان با اجرای قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی و برخورد صید غیرمجاز به دنبال محدودیت نیست و هدف شیلات حفظ ذخایر و بهره برداری پایدار از آبزیان در جهت حمایت از صیادان قانونمند است.

غریبی همچنین افزود : در حوزه نظارت باید تلاش بیشتری انجام دهیم چرا که عدم نظارت باعث سو استفاده صیادنماها می شود.

فرماندار شهرستان کنگان به برگزاری کلاس های آموزشی برای صیادان اشاره کرد و افزود نیاز است با برگزاری چنین کلاس هایی ارتباط بین صیادان را بیشتر کنیم.

❇️ روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر

??????????? ?

❇️ با ما همراه باشید???

♦️ پایگاه خبری شیلات استان بوشهر
? https://eitaa.com/shilatbushehr
♦️کانال شیلات بوشهر در واتس اپ :
? https://chat.whatsapp.com/CTTKJLldsTq44XxFskC3Dq
♦️ سایت شیلات استان بوشهر
?https://shilatbushehr.ir/

درباره ی مشک آبادی

مطلب پیشنهادی

طرح دریابست در استان بوشهر اجرا می شود:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر ، نشست کمیته مدیریت صید شیلات استان بوشهر …

تولید بیش از دو میلیارد قطعه لارو میگوی پرورشی در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید ۲.۲ میلیارد بچه میگو پرورشی در مراکز تکثیر آبزیان …

مدیرکل شیلات استان بوشهر از برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار پروژه بهسازی بندر صیادی جفره خبر داد:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر از انتخاب …

بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران از نمایشگاه دستاوردهای آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش

معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران و هیئت همراه از نمایشگاه دستاوردهای آماد و …

همکاری لجستیکی نیروی دریایی ارتش در حوزه پرورش ماهی در قفس

در ملاقات فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با معاون وزیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *