تیتر خبرها

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با فرماندار شهرستان عسلویه:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ظهر دیروز دوشنبه هاشمی فرماندار شهرستان دیر و مدیرکل شیلات استان بوشهر در محل فرمانداری شهرستان عسلویه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که عباسی مسئول امور شیلاتی شهرستان عسلویه و یکی از صیادان منطقه نیز حضور داشتند، در رابطه با روش صید پرساین و آسیب های وارده از طریق این روش صید به ذخایر بحث و گفتگو شد.

دکتر امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به این موضوع که صید غیرمجاز از آسیب‌های خلیج فارس است، گفت: ذخایر آبزیان پایان‌پذیر است و بهره‌برداری بی‌رویه یک آسیب جدی تلقی می‌شود. وی همچنین ادامه داد: نیاز است برای مقابله با صید غیرمجاز دستگاه های مختلف، تشکل‌های صیادی و تعاونی‌های ماهیگیری، مخصوصا صیادان در کنار شیلات قرار گیرند و در جهت حفظ ذخایر و بهره برداری پایدار تلاش و این ذخایر ارزشمند را برای نسل های آینده حفظ کنیم.
عقیل امینی روش صید ترال کف و پرساین را جزء روش های صید مخرب دانست و عنوان کرد متأسفانه چند سالی است برخی از صیادنماها با انجام صید سطح زیان با روش صید پرساین آسیب جدی به ذخایر این منطقه وارد کرده اند که اگر این روش صید نیز همانند روش صید ترال کف کنترل نشود می تواند آسیب های جدی به ذخایر آبزیان وارد نماید.

امینی ادامه داد: در جنوب استان تنها برای 14 قایق صیادی اجازه استقاده از روش صید پرساین صادر گردیده است و آن هم برای گونه خاص یعنی ساردین ماهیان و همچنین بازه زمانی که با کمک پژوهشکده میگوی کشور تعیین می گردد این مجوز صادر می شود و هیچ شناور دیگری اجازه استفاده از این روش را ندارد.

عقیل امینی بهره برداری از دریا را حق صیادان قانونمند خواند افزود با صیادان متخلف هیچ مماشاتی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: تلاش‌های خوب و اقدامات ارزشمندی در موضوع بازسازی ذخایر و ایجاد زیستگاه های مصنوعی توسط اداره کل شیلات استان بوشهر در حال انجام است و امیدواریم با همکاری جامعه صیادی قدم های خوبی در حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس برداریم.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در پایان تصریح کرد: با توجه به روند کاهش ذخایر نیاز است به سمت آبزی پروری حرکت کنیم و با تولید آبزیان از این طریق بر فشار صید بر ذخایر آبزیان را کاهش دهیم.

یوسفی صیاد حاضر در این جلسه ضمن تشکر از شیلات در رابطه با برخورد با صید غیرمجاز مخصوصا صید پرساین گفت : متأسفانه چند سالی است با انجام این روش در جنوب استان هم صید منطقه کاهش پیدا کرده و هم کیفیت آبزیان حاصل از این روش صید بسیار پایین آمده است.
وی همچنین روش صید پرساین در جنوب استان را بسیار مخرب برای آبزیان عنوان کرد و افزود متاسفانه در این روش صید بسیاری از ماهیان نابالغ صید می شوند دیده می شود که این ماهیان به اندازه ای نرسیدند که تولیدمثل کرده باشند. و این می تواند آسیب جدی به ذخایر وارد کند و ما وظیفه داریم این ذخایر را برای نسل های آینده حفظ و تحویل آیندگان دهیم.

❇️ روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر

??????????? ?

❇️ با ما همراه باشید???

♦️ پایگاه خبری شیلات استان بوشهر
? https://eitaa.com/shilatbushehr
♦️کانال شیلات بوشهر در واتس اپ :
? https://chat.whatsapp.com/CTTKJLldsTq44XxFskC3Dq
♦️ سایت شیلات استان بوشهر
?https://shilatbushehr.ir/

درباره ی مشک آبادی

مطلب پیشنهادی

طرح دریابست در استان بوشهر اجرا می شود:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر ، نشست کمیته مدیریت صید شیلات استان بوشهر …

تولید بیش از دو میلیارد قطعه لارو میگوی پرورشی در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید ۲.۲ میلیارد بچه میگو پرورشی در مراکز تکثیر آبزیان …

مدیرکل شیلات استان بوشهر از برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار پروژه بهسازی بندر صیادی جفره خبر داد:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر از انتخاب …

بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران از نمایشگاه دستاوردهای آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش

معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران و هیئت همراه از نمایشگاه دستاوردهای آماد و …

همکاری لجستیکی نیروی دریایی ارتش در حوزه پرورش ماهی در قفس

در ملاقات فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با معاون وزیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *