تیتر خبرها

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر و دادستان عمومی و انقلاب بوشهر:


به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح دیروز سه شنبه ۱۴ شهریور ، عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر و عمار شهنیایی دادستان عمومی و انقلاب بوشهر دیدار و گفتگو کردند.

دکتر امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر در جریان این دیدار ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت بمناسبت انتصاب دکتر شهنیایی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب بوشهر، بر نقش تاثیرگذار شیلات در رونق و توسعه اقتصاد استان و کشور اشاره و خاطر نشان کرد: شیلات و دستگاه قضایی استان می توانند همچون سنوات قبل گام های خوبی در توسعه صنعت شیلات در منطقه با حمایت از سرمایه گذاران شیلاتی در بخش های مختلف آبزی پروری و همچنین صید و صیادی در جهت رشد تولید و اشتغالزایی بردارند.

عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به ظرفیت ها موجود در بخش شیلات در حوزه های آبزی پروری این استان در کشور اشاره کرد و افزود خوشبختانه ظرفیت های خوبی در استان در بخش آبزی پروری وجود دارد با توجه به روند کاهشی ذخایر آبزیان خلیج فارس نیاز است به سمت توسعه آبزی پروری گام برداشته شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از حمایت های دستگاه قضایی به خصوص در برخورد با صید و صیادی  غیرمجاز تشکر و قدردانی کرد و در ادامه عنوان کرد:  خوشبختانه همواره این حمایت‌ها موجبات پیشرفت و توسعه را برای شیلات استان فراهم کرده است.
عقیل امینی در رابطه با روش صید ترال توضیح داد: این روش انواع مختلف دارد و از نظر عمق قرار گیری در آب به سه دسته ترال کف، ترال میان آبی و ترال سطح تقسیم بندی می شوند که از بین این سه دسته ترال کف با توجه به ویژگی های که دارد بیشترین آسیب را به ذخایر و هم بستر دریا وارد خواهد کرد و از آنجا که متأسفانه تا به امروز برای صید میگو به ناچار شیلات مجبور است در طول سال از اواسط ماه مرداد به مدت ۳۰ الی ۴۵ روز استفاده از این روش را برای صید میگو آزاد کند.
امینی در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از صیادان قانونمند و زحمتکش ادامه داد: متاسفانه در چند سال اخیر برخی از صیادان متخلف با استفاده از روش صید مخرب ترال کف در طول سال موجب آسیب جدی به ذخایر ارزشمند خلیج فارس شده اند، که لازم است دستگاه قضا و شیلات با این دسته از صیادنماها به جد برخورد کند.
امینی همچنین در رابطه با روش صید پرساین توضیحاتی ارائه و افزود: در سال های گذشته برای بهره برداری از ذخایر ارزشمند ساردین ماهیان و با توجه به میزان ذخایر موجود، تعداد ۱۴ مجوز صیادی با روش صید پرساین در منطقه کنگان و عسلویه صادر شده است که متأسفانه در این منطقه نیز عده ای بدون مجوز از شیلات به استفاده از این روش روی آوردند و سطح زیان ریز و درشت را صید می کنند. عقیل امینی تصریح کرد استفاده از این روش فقط برای این ۱۴ قایق صیادی است که مجوز صید ساردین را دارا هستند و آن هم در زمان خاص و گونه ساردین و هر گونه اقدام غیر از آن تخلف محسوب می شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: در این زمینه نیز نیاز است دستگاه قضا و شیلات با حساسیت بیشتری ورود کنند و برخورد قاطع و قانونی با صیادان غیرمجاز از این دسته از شناورها حامی صیادان قانونمند باشند.

در ادامه عمار شهنیایی دادستان عمومی و انقلاب بوشهر با تاکید بر نقش تأثیرگذار حوزه شیلات در رونق و توسعه اقتصاد  کشور تصریح کرد: بدون شک دستگاه قضایی استان هم صدا و حامی شیلات استان در تحقق اهداف عالی این دستگاه اجرایی حمایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد : دادگستری با همه ظرفیت ها از شیلات در راستای حفظ ذخایر آبزیان و همچنین ممانعت و برخورد با صید و صیادی غیر مجاز حمایت می کند.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر تصریح کرد: امید است در مجموعه شیلات بوشهر با توجه به اهتمام و مدیریت خوب این مجموعه شاهد درخشش و رونق بیش از پیش این مجموعه باشیم.

❇️ روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر

??????????? ?

❇️ با ما همراه باشید???

♦️ پایگاه خبری شیلات استان بوشهر
? https://eitaa.com/shilatbushehr
♦️کانال شیلات بوشهر در واتس اپ :
? https://chat.whatsapp.com/CTTKJLldsTq44XxFskC3Dq
♦️ سایت شیلات استان بوشهر
?https://shilatbushehr.ir/

درباره ی مشک آبادی

مطلب پیشنهادی

طرح دریابست در استان بوشهر اجرا می شود:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر ، نشست کمیته مدیریت صید شیلات استان بوشهر …

تولید بیش از دو میلیارد قطعه لارو میگوی پرورشی در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید ۲.۲ میلیارد بچه میگو پرورشی در مراکز تکثیر آبزیان …

مدیرکل شیلات استان بوشهر از برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار پروژه بهسازی بندر صیادی جفره خبر داد:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر از انتخاب …

بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران از نمایشگاه دستاوردهای آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش

معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران و هیئت همراه از نمایشگاه دستاوردهای آماد و …

همکاری لجستیکی نیروی دریایی ارتش در حوزه پرورش ماهی در قفس

در ملاقات فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با معاون وزیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *