تیتر خبرها

شیلات بوشهر به جوابیه اداره کل دارایی استان پاسخ داد
در جوابیه شیلات بوشهر به بخشی از جوابیه اداره کل اقتصاد و دارایی استان پاسخ داده و نوشته شده “اعلام این موضوع که ” مدیران شیلات استان از وجود سامانه اظهار بی اطلاعی می کنند” منصفانه نیست.”


خلیج فارس: اداره کل شیلات استان بوشهر در پاسخ به جوابیه اخیر اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان که یکی از دلایل تاخیر زیاد استان در صدور مجوزهای کسب و کار را شیلات معرفی کرده بود، جوابیه ای ارسال کرد.

به گزارش خلیج فارس؛ متن این جوابیه را در ادامه می خوانید:

مدیر محترم پایگاه اطلاع رسانی خلیج فارس

با سلام. پیرو خبر منتشره حاوی جوابیه اداره کل امور اقتصادی و دارائی استان بوشهر به گزارشی پیرامون “افت 21 رتبه ای بوشهر در شاخص صدور به موقع مجوزهای کسب و کار استان” و اشاره این اداره به تاخیر سازمان شیلات ایران در صدور گواهی الکترونیکی صید برای صیادان بعنوان عمده ترین دلیل افت رتبه استان، خواهشمند است مطابق مقررات پاسخ ذیل را جهت تنویر افکار عمومی عیناً منتشر فرمائید.

۱ – راه اندازی و ثبت درخواست سفر دریائی برای شناورها در درگاه ملی مجوزها از تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱ عملیاتی گردیده است که با اطلاع رسانی های قبلی و برگزاری جلسات متعدد با اتحادیه تعاونی های صیادی و مالکین شناورها و همچنین برگزاری جلسه توجیهی برای متصدیان صدور سفرهای دریائی بصورت کامل اجرایی گردیده است و این اداره از آغاز از روند اجرائی آن مطلع و اطلاع رسانی کرده است. بنابراین اعلام این موضوع که ” مدیران شیلات استان از وجود سامانه اظهار بی اطلاعی می کنند” منصفانه نیست.

۲ – مجوزهای سفرهای دریایی شناورهای صیادی در همه استانهای ساحلی کشور بصورت یک ماهه از اول هر ماه شروع و تا پایان ماه اعتبار دارد. بنابراین در ابتدای هر ماه تعداد مراجعین شناورهای صیادی به سامانه بدلیل همزمانی ثبت درخواست افزایش می‌یابد و بعضاً سامانه دچار اختلال می شود که همین امر مالکین شناورها را ناچار می سازد تا برای دریافت مجوز سفر چند بار درخواست خود را در سامانه ثبت نمایند و این موضوع باعث افزایش چشمگیر تعداد درخواست ها در سامانه ملی مجوزها گردیده است.

از سوی دیگر چنانچه درخواستی در سامانه ثبت شود و مالک یا ناخدای شناور فردای آن روز یا بعد از آن برای دریافت مجوز به شیلات مراجعه نماید با توجه به عوض شدن تاریخ، امکان صدور مجوز سفر دریایی برای متصدی آن در شیلات میسر نیست و متقاضی می بایست مجدداً درخواست خود را در سامانه مجوزها ثبت نماید که خود عاملی برای افزایش درخواست های ثبت شده است.

۳ – قبلاً مدیریت سامانه در اختیار شیلات استان نبوده تا با حذف درخواست های زائد از باقی ماندن آن ممانعت و از کاهش رتبه های استانی ناشی از آن جلوگیری نماید اما با پیگیری های به عمل آمده و اخذ مجوز دسترسی های لازم در سامانه، این مشکل اکنون مرتفع شده و درخواست های زائد بلافاصله حذف می شوند و مشکلات ناشی از آن مرتفع شده است.

۴ – معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع شیلات کشور با اخذ نظرات ادارات استانی در مدت زمان ۲ ماهه بهره برداری از سامانه و جمع بندی آن، گزارشی تهیه و طی نامه های شماره ۷/۱۱۵۱۷الف به تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۱ و ۷/۱۱۶۳۶ الف مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۲ به مرکز مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار برای برطرف نمودن ایرادات سامانه ملی مجوزها ارسال کرده است که این مستندات مبین پیگیری های این اداره کل و سازمان شیلات ایران برای رفع مشکلات جامعه صیادی و نیز ممانعت از تضییع جایگاه استان در رتبه بندی های آتی است.

بنابراین انتظار می رود در اجرای فرآیندی که در آغاز راه و جامعه تحت پوشش آن گسترده است و اجرای آن موجبات رضایت کلیه صیادان شمال و جنوب کشور را فراهم ساخته، با نگاه انتقادی سازنده به اظهارنظر در مورد آن پرداخته شود تا زمینه بهبود و توسعه کمی و کیفی بیشتر آن فراهم گردد.

❇️ روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر

??????????? ?

❇️ با ما همراه باشید???

♦️ پایگاه خبری شیلات استان بوشهر
? https://eitaa.com/shilatbushehr
♦️کانال شیلات بوشهر در واتس اپ :
? https://chat.whatsapp.com/CTTKJLldsTq44XxFskC3Dq
♦️ سایت شیلات استان بوشهر
?https://shilatbushehr.ir/

درباره ی مشک آبادی

مطلب پیشنهادی

طرح دریابست در استان بوشهر اجرا می شود:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر ، نشست کمیته مدیریت صید شیلات استان بوشهر …

تولید بیش از دو میلیارد قطعه لارو میگوی پرورشی در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید ۲.۲ میلیارد بچه میگو پرورشی در مراکز تکثیر آبزیان …

مدیرکل شیلات استان بوشهر از برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار پروژه بهسازی بندر صیادی جفره خبر داد:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر از انتخاب …

بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران از نمایشگاه دستاوردهای آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش

معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران و هیئت همراه از نمایشگاه دستاوردهای آماد و …

همکاری لجستیکی نیروی دریایی ارتش در حوزه پرورش ماهی در قفس

در ملاقات فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با معاون وزیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *