تیتر خبرها

هدف گذاري براي توليد 500 هزار تن ماهي در قفس در برنامه هفتم توسعه

ظرفيت كشور براي توليد ماهي در دريا در حال حاضر 4/6 ميليون تن است كه هدف گذاري در برنامه هفتم توسعه معادل 500 هزار تن برآورد شده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران معاون وزير و رئيس سازمان شيلات در سمينار تخصصي مديريت پرورش ماهي در قفس امروز كه در محل هتل المپيك در حال برگزاري است  با اعلام اين مطلب گفت: به منظور ايجاد امنيت غذايي و با توجه به محدوديت منابع آب شيرين و وجود بيش از 5800 كيلومتر نوار ساحلي دريايي در كشور، پرورش ماهي در قفس يكي از ابزارهايي است كه ما را به اين هدف نزديك مي كند.

سيدحسين حسيني افزود: تطبيق توليد با اقليم يكي از موضوعات مهم در بخش شيلات محسوب مي شود كه در اين زمينه مي توان از پرورش آبزيان در دريا و در قفس بهره گرفت.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به مطالعات انجام شده ظرفيت كشور براي توليد ماهي در دريا 4/6 ميليون تن در درياي عمان، خليج فارس و درياي خزر وجود دارد.

حسيني ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه امكان توليد 500 هزار تن ماهي در قفس هدف گذاري شده است كه از اين مقدار 317 هزار تن در جنوب، 163 هزار تن در شمال و 20 هزار تن در آب هاي داخلي امكان توليد دارد.

رئيس سازمان شيلات ايران اظهار داشت: اقدامات خوبي در زمينه تكنولوژي سازه هاي قابل استقرار در دريا و پشتيباني آنها در سطحي معادل 12 هزار هكتار انجام شده است كه اميدواريم با كمك بخش خصوصي افزايش يابد.

وي استفاده از تجارب كشورهاي مطرحي چون هند و ساير كشورها را در اين زمينه موثر دانست و گفت: سابقه ي شيلات به حدود 45 سال مي رسد، بنابراين ظرفيت هاي بالقوه اي براي تبديل شدن به بالفعل همچنان وجود دارد.

حسيني افزود: تفاهم نامه هاي بسيار خوبي با صندوق نوآوري و شكوفايي در راستاي زنجيره تامين پرورش ماهي در قفس و زنجيره ارزش منعقد شده است كه اميدواريم بتوانيم با فرهنگ سازي و ارزان سازي آبزيان سهم اين پروتئين را در سفره هاي مردم افزايش دهيم.

درباره ی مشک آبادی

مطلب پیشنهادی

احداث بازار فروش آبزیان در شهر چغادک در آینده نزدیک:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز بیست و ششم اردیبهشت …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با معاون HSE شرکت پلیمر آریاساسول:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ظهر امروز ، بیست و ششم …

معاون وزیر و رئيس سازمان شيلات ايران یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معاون اقتصادی استاندار بوشهر ديدار و گفتگو کرد.

در این نشست، باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به فرصت ها …

مديران ستادي و استاني شيلات براي تحقق شعار سال گردهم آمدند

در راستاي برنامه ريزي براي اجراي هرچه بهتر سياست هاي تدوين شده سازمان شيلات متناسب …

سرهنگ غلامی از توقیف یک فروند موتور لنج بدون مجوز صید در جنوب استان خبر داد:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر عصر روز نوزدهم اردیبهشت ماه یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *