هدف گذاري براي توليد 500 هزار تن ماهي در قفس در برنامه هفتم توسعه

ظرفيت كشور براي توليد ماهي در دريا در حال حاضر 4/6 ميليون تن است كه هدف گذاري در برنامه هفتم توسعه معادل 500 هزار تن برآورد شده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران معاون وزير و رئيس سازمان شيلات در سمينار تخصصي مديريت پرورش ماهي در قفس امروز كه در محل هتل المپيك در حال برگزاري است  با اعلام اين مطلب گفت: به منظور ايجاد امنيت غذايي و با توجه به محدوديت منابع آب شيرين و وجود بيش از 5800 كيلومتر نوار ساحلي دريايي در كشور، پرورش ماهي در قفس يكي از ابزارهايي است كه ما را به اين هدف نزديك مي كند.

سيدحسين حسيني افزود: تطبيق توليد با اقليم يكي از موضوعات مهم در بخش شيلات محسوب مي شود كه در اين زمينه مي توان از پرورش آبزيان در دريا و در قفس بهره گرفت.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به مطالعات انجام شده ظرفيت كشور براي توليد ماهي در دريا 4/6 ميليون تن در درياي عمان، خليج فارس و درياي خزر وجود دارد.

حسيني ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه امكان توليد 500 هزار تن ماهي در قفس هدف گذاري شده است كه از اين مقدار 317 هزار تن در جنوب، 163 هزار تن در شمال و 20 هزار تن در آب هاي داخلي امكان توليد دارد.

رئيس سازمان شيلات ايران اظهار داشت: اقدامات خوبي در زمينه تكنولوژي سازه هاي قابل استقرار در دريا و پشتيباني آنها در سطحي معادل 12 هزار هكتار انجام شده است كه اميدواريم با كمك بخش خصوصي افزايش يابد.

وي استفاده از تجارب كشورهاي مطرحي چون هند و ساير كشورها را در اين زمينه موثر دانست و گفت: سابقه ي شيلات به حدود 45 سال مي رسد، بنابراين ظرفيت هاي بالقوه اي براي تبديل شدن به بالفعل همچنان وجود دارد.

حسيني افزود: تفاهم نامه هاي بسيار خوبي با صندوق نوآوري و شكوفايي در راستاي زنجيره تامين پرورش ماهي در قفس و زنجيره ارزش منعقد شده است كه اميدواريم بتوانيم با فرهنگ سازي و ارزان سازي آبزيان سهم اين پروتئين را در سفره هاي مردم افزايش دهيم.

درباره ی مشک آبادی

مطلب پیشنهادی

تاکنون ۸۸۱ تن میگو در سواحل استان بوشهر صید شده است:

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به آغاز صید میگو از ۱۶ مرداد ماه در …

جوابیه اداره کل شیلات استان بوشهر در پاسخ به صحبت های عضو شورای شهر بردخون در رسانه خبری سورا

????احتراما” با توجه به درج مطلبی تحت عنوان “گلایه مجید دریایی سخنگوی شورای شهر بردخون …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر و دادستان کنگان

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر …

شيلات نيازمند ايجاد سامانه اي يكپارچه با مديريت دقيق است

با توجه به آنكه كثرت سامانه ها، مديريت بخش هاي مختلف را با مشكل مواجه …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با خانواده آزاده سرافراز

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر عصر امروز بیست و هفتم مرداد ماه ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *