برخورد قانونی با متخلفینی که بدون گواهی سلامت در مزارع ذخیره سازی نمودند:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر در پی گزارش بروز بیماری در سایت شیف توسط اداره کل دامپزشکی ،  به قید فوریت امروز کمیته فنی آبزی پروری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل شیلات، مدیر کل دامپزشکی، ریاست پزوهشکده میگوی کشور، مدیران اتحادیه های تکثیر و پرورش آبزیان ، دبیر انجمن صنعت آبزیان  ، نماینده صندوق بیمه محصولات کشاورزی و  … در محل سالن جلسات اداره کل شیلات استان بوشهر برگزار شد. 

در این جلسه ، دکتر امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر به ارائه گزارشی از  وضعیت موجود ذخیره سازی میگو در سایت های پرورش میگو و گزارشی از بروز بیماری AHPND در سایت شیف و مزارع آلوده را ارائه نمود.
دیگر اعضاء حاضر در جلسه،  نقطه نظرات و پیشنهادات خود را  در خصوص نحوه کنترل بیماری در سایت شیف و سایر سایت های استان ، ارائه و در پایان دکتر باستین ،  به جمع بندی موارد مذکور
پرداخته و موارد ذیل به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید :

✅  مقرر گردید با توجه  به بروز بیماری AHPND در سایت شیف ، ذخیره سازی میگو به مدت یک هفته  در این سایت ممنوع  و لارو ریزی مجدد مزارع در این سایت، منوط به ارائه گزارش و پایش بیماری AHPND  توسط اداره کل دامپزشکی و خط سیر بیماری در این سایت باشد.

✅ مقرر گردید در اسرع وقت اداره کل دامپزشکی با همکاری اتحادیه پرورش میگو و اتحادیه سایتی ، نسبت به معدوم سازی استخرهای آلوده بر اساس دستورالعمل بهداشتی  موجود، اقدام نمایند.

✅  مقرر گردید صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به تامین  هزینه کلر، جهت معدوم سازی استخرهای آلوده و بیمه شده اقدام نماید.

✅مقرر گردید ورود  پست لارو و ناپلی  از  خارج از استان ممنوع باشد.

✅ مقرر گردید تمامی اتحادیه های سایتی نسبت به کنترل ورود و خروج
افراد و وسایل نقلیه اقدام نمایند و ورودی تمامی سایت ها فعال و کنترل لازم در این خصوص را داشته باشند.

✅ مقرر گردید  مراکز تکثیر میگو به هیچ وجه بدون گواهی سلامت ، خروجی لارو نداشته باشند و مسئولیت کنترل سلامت لارو به عهده مسئولین بهداشتی مستقر در مراکز تکثیر است.

✅ مقرر گردید با متخلفینی که بدون گواهی سلامت در مزارع ذخیره سازی نموده اند و مراکز تکثیری که ناپلی و یا پست لارو از خارج از استان وارد نموده اند ، به جد برخورد قانونی صورت گیرد.

✅ مقرر گردید تمامی دستگاههای دولتی مرتبط ، اتحادیه های تکثیر و پرورش و انجمن آبزیان ، در کنار هم اهتمام جدی را در جهت کنترل بیماری به کارگیرند.

✅ مقرر گردید اداره کل دامپزشکی، در زمان مناسب نسبت به عامل بروز بیماری AHPND در سایت شیف ، بررسی و  پایش لازم را انجام داده و نتیجه را اعلام نماید.

✅ مقرر گردید اتحادیه تکثیر و پرورش میگو ، راهکارهای لازم جهت کنترل تراکم لارو ریزی در مزارع را به اداره کل شیلات و دامپزشکی ارائه تا در کمیته فنی بررسی  و راهکار مناسب اتخاذ گردد.

✅ مقرر گردید در اسرع وقت اداره کل شیلات، نسبت به برگزاری دوره آموزشی با عنوان پیشگیری و کنترل بیماری  AHPND در مزارع پرورش میگو اقدام نماید.

♦️ پایگاه خبری شیلات استان بوشهر
? https://eitaa.com/shilatbushehr
♦️ سایت شیلات استان بوشهر
?https://shilatbushehr.ir/

درباره ی مشک آبادی

مطلب پیشنهادی

طرح دریابست در استان بوشهر اجرا می شود:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر ، نشست کمیته مدیریت صید شیلات استان بوشهر …

تولید بیش از دو میلیارد قطعه لارو میگوی پرورشی در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید ۲.۲ میلیارد بچه میگو پرورشی در مراکز تکثیر آبزیان …

مدیرکل شیلات استان بوشهر از برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار پروژه بهسازی بندر صیادی جفره خبر داد:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر از انتخاب …

بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران از نمایشگاه دستاوردهای آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش

معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران و هیئت همراه از نمایشگاه دستاوردهای آماد و …

همکاری لجستیکی نیروی دریایی ارتش در حوزه پرورش ماهی در قفس

در ملاقات فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با معاون وزیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *