تیتر خبرها

بازدید استاندار و مدیرکل شیلات استان بوشهر و هیات همراه از پروژه مجتمع پرورش اسپیرولینا در روستای دهرود سفلی:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر همزمان با سالروز قیام ۱۵ خرداد ، دکتر محمدی زاده استاندار استان بوشهر و دکتر امینی مدیرکل شیلات بوشهر، فرماندار شهرستان دشتستان و هیات همراه به منظور ارزیابی پتانسیل های زیست فناوری و امکان توسعه مدل زیست فناوری ، از مجتمع پرورش جلبک اسپیرولینا دهرود سفلی بازدید کردند.
در این دیدار دکتر جاوید اسفندیاری مدیرعامل لیانده، به بیان پتانسیل های ریزجلبکها و تشریح مدل کسب و کار لیانده پرداخت و ادامه توسعه این مدل را منوط به حمایت از بخش های فراوری و همکاری نهادهای مختلف دانست.
استاندار بوشهر در زمینه راه اندازی مجتمع پرورش جلبک دامی و همکاری نهاد حمایتی در بخش های فراوری و بازار قول مساعد داد و از تلاش های صورت گرفته این مجتمع قدردانی کرد. وی همچنین دستورات لازم بمنظور بررسی و پیگیری مشکلات و نیازمندی های این مجتمع را صادر نمود.

دکتر امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اهمیت میکرو جلبک‌ها، اظهار کرد: چند دهه است که در دنیا جلبک‌ها به عنوان منابع بسیار مفیدی برای انسان، حیوان و محیط زیست شناسایی شده‌اند؛ از این رو پرورش و بهره‌برداری از آنها در سال‌های اخیر رونق یافته و در ایران نیز این حوزه در حال توسعه است. و اداره کل شیلات استان بوشهر از این طرح حمایت می کند.

امینی همچنین اضافه کرد: در سال گذشته تولید ریز جلبک ها در استان ۱۸ تن بوده و پیش بینی در سال جاری ۴۰ تن از این محصول تولید شود.
امینی ادامه داد به زودی یک واحد دیگر در استان به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین چندین طرح جدید در استان در حال اخذ مجوز می باشد .
اداره کل شیلات استان به زودی پرورش ماکروجلبک ها نیز در دستور کار دارد.

اسپیرولینا نوعی جلبک سبز آبی است که پروتئین، آنتی‎اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی بی‌شماری دارد. طبق محاسبات صورت گرفته، این جلبک مفید حاوی 40 تا 80 درصد پروتئین است و سرعت رشد آن بسیار زیاد است.

به همین دلیل امروزه به صورت تجاری در سیستم‌های کشت بزرگ در هر آب‌وهوایی حتی گرمسیری برای مصارف انسانی و حیوانی کشت داده می‌شود. در کشورهای در حال توسعه، از آن به عنوان منبع بالقوه غذا، دارو و سوخت استفاده می‌شود.

با توجه به تقاضای بالای بازار مصرف و نیاز به حداقل هزینه برای کشت آن، می‌توان به پرورش آن به عنوان شغلی پردرآمد نگاه کرد.

در حال حاضر شرکت‌های داروسازی، مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی تقاضای بالایی برای خرید این جلبک مفید دارند. چرا که بسیاری از افراد تمایل دارند روزانه به عنوان یک داروی گیاهی یا بخشی از رژیم غذایی خود آن را مصرف کنند. امروزه ماسک‌ها و لوسیون‌های حاوی جلبک اسپیرولینا طرفداران زیادی پیدا کرده‌ است.

♦️ پایگاه خبری شیلات استان بوشهر
? https://eitaa.com/shilatbushehr
♦️ سایت شیلات استان بوشهر
?https://shilatbushehr.ir/

درباره ی مشک آبادی

مطلب پیشنهادی

پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان دشتستان از طرح های اولویت دار شیلات استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیر کل …

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر: ممنوعیت صید ماهی مرکب از فردا چهارم اردیبهشت ماه در سراسر صیدگاه های استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر بیژن ساسانی پور معاون صید و …

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *