تیتر خبرها

اجرای طرح روستای نوفن موجب افزایش تولید آبزیان خواهد شد:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز یکشنبه جلسه هم اندیشی اجرای طرح روستای نو فن که با حضور دکتر امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر، مهندس تمجیدی ریاست صندوق کارآفرینی توسعه نوین، معاونین آبزی پروری و برنامه ریزی و همکاران شاغل در معاونت آبزی پروری شیلات استان در محل دفتر مدیرکل برگزار شد.
دکتر امینی در این جلسه با اشاره به اهمیت اشتغال و تولید محصولات روستایی در تامین امنیت غذایی کشور، افزود اجرای طرح روستای نوفن موجب افزایش تولید آبزیان خواهد شد.
عقیل امینی عنوان کرد: در بحث شیلات، فناوری‌های نوینی وجود دارد که می‌تواند تولید در هکتار را افزایش دهد؛ به همین دلیل باید از تجربه شرکت های دانش بنیان در این زمینه استفاده کرد تا بتوانیم این محصولات و کسب و کارها را رونق دهیم.

وی در ادامه بر حمایت از کسب و کارهای خُرد در کشور بویژه در سطح روستاها که معمولا طرح های اشتغالزا خرد هستند که برهمین اساس این کسب و کارها را به شرکت های دانش بنیان وصل می کنیم، تا از روش های نوین آبزی پروری همراه با تکنونولوژی روز دنیا استفاده و در مسیر تولید گام بردارند.
امینی اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد بیکار روستایی را از دیگر مزایای مهم اجرای طرح روستای نوفن عنوان کرد و بیان داشت: از دیگر مزایای این طرح افزایش بهره وری و تولید در روستاهای کشور است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر همچنین عنوان کرد : به طور کلی حمایت از توسعه روستا، اشتغال، افزایش تولیدات روستایی در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و حفظ امنیت غذایی از مهم ترین اهداف این طرح است.

 مهندس تمجیدی ریاست صندوق کارآفرینی توسعه نوین گفت: برنامه های مختلفی برای اشتغال روستاییان دنبال میشود که یکی از طرح ها صندوق کارآفرینی امید است که برای حمایت از اشتغال روستایی طرحی با عنوان”روستای نوفن”را دنبال می کند تا با استفاده از محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و انتقال فناوری به روستاها و رونق اشتغال، راندمان آن‌ها بالا برده و تولید افزایش پیدا کند.
تمجیدی افزایش بهره وری و ارزش افزوده در تولید محصولات کشاورزی را از مهم ترین اهداف راهبردی صندوق کارآفرینی امید در حمایت و پشتیانی شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: در طرح روستای ” نوفن” به دنبال انتقال این فناوری و دانش به بخش آبزی پروری روستایی هستیم تا به این هدف ارتقا بهره وری در تولیدات روستایی برسیم.

♦️ پایگاه خبری شیلات استان بوشهر
? https://eitaa.com/shilatbushehr
♦️ سایت شیلات استان بوشهر
?https://shilatbushehr.ir/

درباره ی مشک آبادی

مطلب پیشنهادی

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

گزارش عملكرد استانهاي لرستان، بوشهر و سيستان وبلوچستان (آب هاي داخلي)

گزارش عملكرد اداره كل شيلات لرستان: افزايش توليد تخم چشم زده ماهي قزل آلا در …

? گزارش ویژه(۱)
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان شیلات ایران خبر داد:

✅آغاز شناسنامه دار کردن مزارع و شناسه دار کردن محصولات شیلاتی: عملیات شناسنامه دار کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *