تیتر خبرها

آغاز ذخیره‌سازی ۳ میلیارد قطعه بچه میگو در بیش از ۷ هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از آغاز ذخیره‌سازی ۳ میلیارد قطعه بچه میگو در بیش از ۷ هزار هکتار اراضی ساحلی استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی امسال پیش‌بینی ۴۴ هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر شده است.

عقیل امینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه این استان قطب تولید میگو پرورشی در کشور است، اظهار داشت: علاوه بر تولید میگو پرورشی در اراضی ساحلی استان، تولید ماهی در قفس در خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر یکی دیگر از ظرفیت‌های این استان است.
وی تولید، صادرات، اشتغال‌زایی و توسعه کسب‌ و کار را از جمله مزیت‌های طرح‌های پرورش آبزیان در استان بوشهر دانست و بیان کرد: در سال مهار تورم و رشد تولید در بخش آبزی‌پروری اقدامات مهمی شده به گونه‌ای که اراضی ساحلی در پرورش میگو افزایش یافته است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه امسال اراضی ساحلی برای پرورش میگو افزایش یافته است تصریح کرد: سال گذشته شش هزار و ۴۶۰ هکتار اراضی ساحلی تحت پوشش میگو پرورشی بود که ۳۸ هزار تن محصول تولید شد.
امینی مساحت اراضی میگو پرورشی استان بوشهر در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: امسال مساحت اراضی پرورش میگو استان بوشهر به ۷ هزار و ۲۵۹ هکتار افزایش یافته است.
وی از فعال شدن ۴۰۲ مزرعه پرورش میگو در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اکنون عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در اراضی ساحلی استان آغاز شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به فعال شدن ۲۲ کارگاه تکثیر بچه میگو در استان تصریح کرد: عملیات تولید بچه میگو در ۲۲ کارگاه تکثیر این آبزی در استان به میزان ۳ میلیارد قطعه بچه میگو آغاز شده است.

۹ هزار تن به ظرفیت تولید میگو پرورشی استان بوشهر افزوده شد

امینی با بیان اینکه این میزان بچه میگو از ۸۱ هزار جفت مولد میگو تولید می‌شود افزود: امسال برای تولید ۴۴ هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر هدف‌گذاری شده است که نسبت به سال قبل افزایش شش هزار تنی دارد.
وی اجرایی شدن طرح‌های دانش‌بنیان و افزایش بهره‌وری را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته هدف‌گذاری تولید میگو پرورشی ۳۳ هزار تن بود که با افزایش بهره‌وری به ۳۸ هزار تن رسید

♦️ پایگاه خبری شیلات استان بوشهر
🌐 https://eitaa.com/shilatbushehr
♦️ سایت شیلات استان بوشهر
🌐https://shilatbushehr.ir/

درباره ی mobin

مطلب پیشنهادی

جلسه بررسی مسائل و مشکلات سوخت شناورهای صیادی برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز بیست و ششم فروردین …

نشست تخصصی مدیرکل شیلات با مجموعه معاونت صید شیلات استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح بیست و یکم فروردین ماه …

نشست تخصصی مدیرکل شیلات استان بوشهر با مجموعه معاونت آبزی پروری شیلات استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ظهر دیروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

نشست مدیرکل شیلات استان بوشهر و مدیریت پست بانک استان برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر، مدیر پست بانک استان بوشهر به اتفاق هیئت …

دیدار مدیرکل شیلات و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *