تیتر خبرها

برنامه های شیلات برای تحقق شعار سال ؛ کنترل قیمت و افزایش تولید آبزیان

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح دیروز جلسه ای بمنظور بررسی و ارائه راهکار کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت آبزیان، با حضور سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر ، سرپرست معاونت صید، معاون فرماندار بوشهر ، سرپرست اداره شیلات شهرستان بوشهر، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان ، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی و مدیران تعاونی های صیادی استان در محل سالن جلسات اداره کل شیلات استان بوشهر برگزار شد.

سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر با تاکید بر نقش مصرف ماهی در سلامت جامعه گفت: متخصصان علم تغذیه ماهی را به عنوان غذای سلامتی می شناسند و مصرف آن را برای درمان دردهای قلبی-عروقی و عصبی توصیه می کنند . بنابراین باید راه های افزایش استفاده مردم از غذاهای دریایی که بر سلامت آنان نقش دارد و کنترل قیمت از مهمترین آنست شناخت و برای حل معضلات آن چاره اندیشی کرد .

عقیل امینی نامگذاری امسال به نام سال مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری و اطاعت و حرکت در راستای آن را از اهداف سالجاری شیلات استان برشمرد و اظهار داشت : یکی از راهکارهای افزایش تولید آبزیان ، پرداختن به صید مسئولانه و پایدار است و با توجه روند کاهشی ذخایر دریائی ، برداشت بیش از حد از این ذخایر قطعا نتیجه عکس خواهد داشت به همین جهت نیاز است به سمت آبزی پروری حرکت و از این طریق تولیدات آبزیان را افزایش دهیم که در همین راستا شیلات بوشهر از سرمایه گذاران علاقه مند به صنعت آبزی پروری تماماً حمایت می کند.

سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر در ادامه به نبود بازارهای یکپارچه عرضه آبزیان اشاره کرد و افزود عدم سوق آبزیان تولید شده در کشور به این بازارها یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت آبزیان است که با راه اندازی بازارچه های متمرکز می توان قیمت آبزیان را کنترل و کاهش داد.

نظارت بر فروش ادوات صیادی و قیمت آن ها، راه اندازی صنف یزافان بمنظور نظارت بیشتر ، کنترل و نظارت بر ورود آبزیان به اسکله، اعطای سرمایه به تعاونی های صیادی، پیگیری جهت فعال نمودن کارخانه توربافی استان و نظارت بر عمل آوری ها و کارخانجات جهت جلوگیری از ذخیره کردن آن از دیگر پیشنهادات جهت کاهش قیمت آبزیان بوده که در این جلسه مطرح شد.

♦️ پایگاه خبری شیلات استان بوشهر
? https://eitaa.com/shilatbushehr

درباره ی مشک آبادی

مطلب پیشنهادی

پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان دشتستان از طرح های اولویت دار شیلات استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیر کل …

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر: ممنوعیت صید ماهی مرکب از فردا چهارم اردیبهشت ماه در سراسر صیدگاه های استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر بیژن ساسانی پور معاون صید و …

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *