تیتر خبرها

۴۵ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید خواهد شد:

عصر دیروز دکتر امینی سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر به همراه دکتر بحرانی مشاور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر از مرکز تکثیر میگوی پرورشی بازدید کردند.

امینی در این بازدید گفت: شکر خدا استان بوشهر توانسته است در سال گذشته(1401) بالای 38 هزار تن میگوی پرورشی از مزارع پرورش میگو استان تولید کند که این میزان تولید در حدود 60 درصد تولید میگوی پرورشی کشور است.

امینی ادامه داد : در استان بوشهر 22 مرکز تکثیر میگوی پرورشی وجود دارد که کار خود را برای تکثیر این گونه با ارزش پرورشی آغاز کرده اند که پیش بینی می شود با توجه به ظرفیت و قابلیت این مراکز در تولید بچه میگو امسال نیز همانند سال‌های گذشته علاوه بر تامین بچه میگو مورد نیاز استان بخشی از نیاز استان‌های همجوار در این خصوص نیز از این مراکز تأمین گردد.

 سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر تعداد مزارع پرورش میگو در استان را 402 مزرعه با سطح زیر کشت 7259 هکتار اعلام کرد و افزود میزان لارو مورد نیاز استان نزدیک به 3 میلیارد قطعه است که از 81 هزار جفت پیش مولد تولید می شود.

وی ادامه داد: در صورت فراهم بودن شرایط پرورش با توجه به ذخیره‌سازی انجام شده انتظار می‌رود امسال تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر به ۴۵ هزار تن برسد. همچنین وی گفت: صنعت پرورش میگو نقش مهمی در اشتغال زایی و اقتصاد کشور دارد و  ۸۰ درصد میگوی پرورشی تولید شده در این استان به خارج کشور صادر می‌شود.

♦️ پایگاه خبری شیلات استان بوشهر
? https://eitaa.com/shilatbushehr

درباره ی مشک آبادی

مطلب پیشنهادی

پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان دشتستان از طرح های اولویت دار شیلات استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیر کل …

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر: ممنوعیت صید ماهی مرکب از فردا چهارم اردیبهشت ماه در سراسر صیدگاه های استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر بیژن ساسانی پور معاون صید و …

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *