تیتر خبرها

عملیات اجرایی مجتمع پرورش میگوی جزیره شیف غربی

عملیات اجرایی مجتمع پرورش میگوی جزیره شیف غربی عصر سه‌شنبه با حضور احمد محمدی زاده استاندار بوشهر ، دکتر باستین معاون اقتصادی استاندار،  مهندس رستمی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان شیلات ایران ، دکتر شکوری معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، دکتر امینی سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر ، جمعی از مدیران دستگاه اجرایی و … آغاز شد.

 استاندار بوشهر در این آیین گفت: مجتمع پرورش میگوی شیف غربی در مساحت ۶۲۰ هکتار در قالب ۶۲ طرح ۱۰ هکتاری در محل جزیره شیف غربی از توابع شهرستان بوشهر اجرایی می‌شود.

احمد محمدی زاده افزود: انتظار می‌رود با اجرای مجتمع پرورش میگوی شیف غربی زمینه تولید ۹ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر فراهم شود.

وی بیان کرد: مجتمع پرورش میگوی شیف غربی با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان اعتبار اجرایی و با راه اندازی آن زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در استان فراهم می‌شود.

محمدی زاده با بیان اینکه امروز در حوزه شیلات و آبزی پروری طرح‌های متعددی در حال اجرا است، گفت: همزمان با اجرای طرح‌های آبزی پروری در استان بوشهر عملیات اجرایی نخستین شهر مولد بعنوان یک آرمان و ایده جدید نیز در شهر دلوار از توابع استان بوشهر اجرایی شده است.

وی یادآور شد: شهر مولد به معنای زندگی با کار است و چون در منطقه استان بوشهر آبزی پروری بعنوان یک صنعت، ظرفیت و مزیت به شمار می‌رود زمینه اجرای این پروژه فراهم شده است.

محمدی زاده گفت: در همین ارتباط در یک بازه زمانی یک هفته‌ای ۸۵۰ هکتار زمین در کنار دریا در شهر دلوار برای تاسیس شهر مولد واگذار و قرار است در قالب قطعه های کوچک به متقاضیان واگذار شود.

وی تاکید کرد: هدف از راه اندازی شهر مولد شکل گیری زندگی و کار با محویت آبزی پروری است.

استاندار بوشهر گفت: فرایند واگذاری زمین در شیف و دیلم باید مستند شود و بعنوان پایه واگذاری‌های بعدی به متقاضیان واگذار شود.

وی ادامه داد: سایت جدید پرورش میگو در منطقه رمله شهرستان گناوه به مساحت یک هزار و ۲۰۰ هکتار شناسایی شده که پس از انجام مطالعات و ایجاد زیرساخت‌های لازم واگذاری آن به سرمایه‌گذاران آغاز می‌شود.

محمدی زاده اضافه کرد: این منطقه و سایت بعنوان سایت دانش بنیان به روش متراکم و فوق متراکم با حضور و مشارکت سرمایه گذاران بزرگ بخش دولتی و بخش خصوصی موفق اجرایی می‌شود.

وی در خصوص اهمیت صنعت پرورش ماهی در قفس بعنوان یک ظرفیت مهم در استان بوشهر افزود: دستگاه‌های متولی متخصص باید به این صنعت توجه لازم داشته باشند چرا که صنعت پرورش ماهی در قفس صنعتی به صرفه و هیچ از زیرساخت‌های لازم در صنعت پرورش میگو را نمی خواهد.

استاندار بوشهر چشم انداز تولید ماهی در قفس را در استان بوشهر ۶۵ هزار تُن عنوان کرد.

وی با اشاره به تعاملات جمهوری اسلامی با عربستان گفت: امروز جمهوری اسلامی در اوج قدرت قرار دارد و آنها تمایل به ایجاد ارتباط با ما را دارند ما نیز این ارتباط را ارج گذاشته می‌شود.

محمدی زاده گفت: امروز جمهوری اسلامی از موضع قدرت ارتباط با عربستان را برقرار می‌کند و این ناشی از عظمت ملت، انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر هم گفت: در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان بوشهر مقرر شد یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر به افراد واجد شرایط برای پرورش میگو اختصاص پیدا کند.

علی باستین افزود: در همین ارتباط ۸۰۰ هکتار در دیلم و ۷۰۰ هکتار در جزیره شیف غربی شناسایی و زمینه واگذاری این زمین‌ها به متقاضیان فراهم شد.

وی در خصوص روند واگذاری اراضی به متقاضیان پرورش میگو در دیلم و جزیره شیف غربی گفت: در همین ارتباط کارگروه واگذاری اراضی با عضویت ۱۸ دستگاه اجرایی و نظارتی در استان تشکیل و ۵۰ جلسه کارشناسی و مدیریتی برگزار تلاش شد معیارهایی که جمعیت بیشتری از استان را زیر پوشش قرار بدهد مشخص کند.

باستین، اولویت واگذاری اراضی را مناطق محروم و روستایی با هدف تثبیت جمعیت و کاهش مهاجرت از روستاها و منافع حاصل از اجرای این طرح به مردم اعلام کرد.

وی تخصص گرایی، توجه به فارغ التحصیلان دانشگاهی مرتبط، توجه به ایجاد اشتغال برای افراد فاقد شغل و جامعه ایثارگری، شفافیت و عدالت اجتماعی در واگذاری‌ها را بعنوان یک اصل معرفی کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: در همین ارتباط باید معیارهایی تدوین می‌شد که واگذاری‌ها در قالب تعاونی‌های هفت نفره صورت گیرد و تصمیم گرفته شد زمین‌ها در قطعه‌های بزرگ به یک شخص سپس در قطعه‌های کوچک به گروه‌ها و مجموعه‌های کوچکتری واگذار شود.

وی همچنین منع مداخلات کارکنان دولت در معاملات دولتی و بررسی صحت و سقم استعلام‌ها پس از بارگذاری مدارک را از جمله دیگر اقدام‌های انجام شده در روند واگذاری ها عنوان کرد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر در خصوص نتایج فراخوان‌های داده شده، گفت: در فراخوان شیف غربی ۵۴۰ تعاونی بالغ سه هزار و ۸۳۵ نفر شرکت کردند که با توجه به وجود ۶۲۰ هکتار خالص و مفید ۶۲ قطعه ۱۰ هکتاری به افراد واجد شرایط اختصاص می‌یابد.

باستین افزود: از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد مرد و ۴۸ درصد زن، از ۶۲ گروه برنده شده ۷۱ درصد تعاونی‌ها افراد عضو ایثارگر دارند (۴۵گروه دارای عضو ایثارگر هستند)، ۸۱ درصد از گروه‌های برنده شده ساکن شهرستان بوشهر و ۱۹ درصد عضو سایر شهرستان‌های استان هستند.

وی یادآور شد: ۳۳ درصد گروه‌های برنده فارغ التحصیلان کشاورزی و منابع طبیعی با گرایش شیلات و آبزیان، ۱۸ درصد سایر رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی و ۴۹ درصد نیز فارغ التحصیلان سایر رشته‌های دانشگاهی هستند.

باستین گفت: ۷۸ درصد از برندگان افراد جویای کار و تنها ۲۲ درصد شاغلان غیر دولتی هستند.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: مرحله آخر فراخوان که شامل اجاره داری بود و از سوی راه و شهرسازی طی ۲ مرحله انجام شد و از ۶۲ گروه برنده شده چهار گروه به علت مشکلات درون گروهی موفق به تشکیل تعاونی نشده و حذف شدند.

وی گفت: از مجموع ۶۲ گروه‌ ۵۴ گروه تعیین تکلیف و امروز زمین لازم تامین و هشت گروه دیگر نیز در فراخوان بعدی رقابت می‌کنند.

به گفته وی، برنامه ریزی لازم برای واگذاری زمین‌های جدید در استان انجام شده و در سال آینده در مناطق مختلف واگذار می‌شود.

♦️ پایگاه خبری شیلات استان بوشهر

https://eitaa.com/shilatbushehr

درباره ی mobin

مطلب پیشنهادی

رییس اداره شیلات شهرستان گناوه گفت: در راستای مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال حرا در پسکرانه ساحلی «چور شلی» بندر گناوه کاشته شد.

عبدالمجید امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای مشارکت در …

به مناسبت روز شهید انجام شد: دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر و هیات همراه با خانواده محترم شهید حسن ملاح زاده

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر به مناسبت بزرگداشت روز شهید و …

حضور مدیرکل شیلات استان بوشهر جمع اساتید و دانشجویان رشته شیلات دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ظهر امروز بیست و یکم اسفند …

نشست شورای مدیران با حضور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران و مدیران کل شیلات استان ها برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز بیست و یک اسفند …

با حضور معاون سیاسی استاندار بوشهر، برگزیدگان جشنواره رسانه فجر در استان بوشهر تجلیل شدند

این آیین که با حضور اکبر پورات معاون سیاسی استاندار بوشهر، مدیر کل روابط عمومی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *