تیتر خبرها

نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی ایران در استان بوشهر:

نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی ایران و جشنواره برگزیده‌های صنعت شیلات با حضور ۲۱ استان کشور امروز در محل نمایشگاه بین المللی بوشهر آغاز به کار کرد و تا ۳۰ بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات بوشهر ، استاندار بوشهر در این آئین اظهار کرد: با کمک متخصصان، سرمایه گذاران و دامپزشکان استان بوشهر و مدیریت انجام گرفته بهره‌وری در مزارع پرورش میگو از ۲۶ به ۳۸ هزار تن رسیده که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته و با افزایش بهره‌وری میزان تولید باید به ۱۰۰ هزار تن افزایش یابد.

احمد محمدی زاده افزود: سال آینده با تکمیل چرخه ارزش میگو شامل تولید لارو، غذای با کیفیت، افزایش بهره وری و فرآوری و سردخانه‌ها و افزوده شدن یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی جدید آماده سازی شده، میزان تولید میگوی پرورشی در استان به ۴۰ هزار تن افزایش یابد.

وی با اشاره به اهمیت تامین خوارک آبزیان در استان بوشهر عنوان کرد: تا سال گذشته ۱۲ تا ۱۳ هزار تن غذای میگو در استان تامین می‌شد این در حالی است که نیاز استان با توجه به ظرفیت‌های موجود ۸۰ هزار تن است.

استاندار بوشهر ادامه داد: با راه‌اندازی سه واحد تامین خوراک میگو در دهه فجر در استان بوشهر ظرفیت موجود استان به ۳۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

به گفته محمدی زاده براساس دستور رئیس جمهور یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین باید برای پرورش میگو به جوانان این استان واگذار شود که در این راستا تاکنون ۷۰۰ هکتار در منطقه دیلم در هفته دولت واگذار شده و همچنین ۶۰۰ هکتار جدید در شیف غربی به ۶۲ تعاونی برتر که صاحب امتیاز بودند واگذار می‌شود.

وی اظهار کرد: نکته مهم این است که به جای واگذاری قطعه‌های بزرگ به سرمایه‌گذاران، قطعه‌های کوچک به جوانان آن هم جوانانی که در روستاهای اطراف حوضچه‌های پرورش میگو هستند، فارغ التحصیلان حوزه کشاورزی و ایثارگران طبق فراخوان و امتیازبندی واگذار می‌شود.

محمدی زاده تاکید کرد: به مردم استان بوشهر اطمینان می‌دهم در این ۲ واگذاری حتی یک هکتار زمین بدون فرایند واگذاری با دستور مستقیم و غیر مستقیم هیچ شخصی واگذار نشده و همه کارها براساس فراخوان و امتیاز بندی در حال انجام است و تلاش شده کسانی که مستحق هستند مورد توجه قرار گیرند.

افزایش ظرفیت پرورش ماهی از ۳۵۰۰ به ۱۱ هزار تن

وی با اشاره به اهمیت پرورش ماهی در قفس گفت: در مهر ۱۴۰۰ ظرفیت تولید قفس‌های پرورش ماهی در دریا حدود سه هزار و ۵۰۰ تن بود اما امروز این قفس‌ها به ۱۱ هزار تن رسیده و باید طی سه سال آینده به ۶۰ هزار تن افزایش یابد.

به گفته محمدی زاده امروز شرایط ذخایر آبزیان در دریا مناسب نیست و اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس فرصتی است تا دریا نفسی بکشد و ذخایر بازسازی و تقویت شود.

وی ادامه داد: مهمترین ضعف استان بوشهر در زمینه پرورش ماهی در قفس تولید بچه ماهی است که با توجه به وارداتی بودن آن از سرمایه گذاران این بخش حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: صنعت پرورش ماهی در قفس برخلاف پرورش میگو به زیرساخت‌های خیلی خاصی نیاز ندارد و با توجه به ویژگی‌های خاص خلیج فارس امکان رونق این صنعت در استان وجود دارد.

وی پرورش ماهی در ساحل روستاهای ساحلی را از جمله کارویژه‌های استان برای سال آینده عنوان کرد و گفت: روستاهای زیادی در حاشیه خلیج فارس وجود دارد که بیشتر صیاد هستند و به دلیل کمبود ذخایر دریا صید آنها اقتصادی نیست به همین دلیل به دنبال ایجاد شرایطی برای پرورش ماهی در ساحل هستیم.

محمدی‌زاده گفت: در همین راستا با اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین به حوضچه‌های پرورش ماهی در ساحل امکان ایجاد صنعت پرورش ماهی در ساحل فراهم و به این صورت چهار هزار فرصت شغلی در استان فراهم می‌شود.

♦️ پایگاه خبری شیلات استان بوشهر

https://eitaa.com/shilatbushehr

درباره ی مشک آبادی

مطلب پیشنهادی

پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان دشتستان از طرح های اولویت دار شیلات استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیر کل …

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر: ممنوعیت صید ماهی مرکب از فردا چهارم اردیبهشت ماه در سراسر صیدگاه های استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر بیژن ساسانی پور معاون صید و …

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *