تیتر خبرها

بررسی مسائل و مشکلات صیادان با حضور دکتر جمیری نماینده مردم بوشهر ، دیلم و گناوه در مجلس:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر نشست کارگروه شیلات استان به منظور بررسی مسائل و مشکلات صیادان با حضور دکتر جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی،امینی سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر، دیری زاده مدیر کل تامین اجتماعی،کشاورزی مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی،قاسمی معاون بندری اداره بنادر ودریانوردی، ایزدی معاون بازرگانی شرکت پخش فرآورده های نفتی ،سرهنگ رستمی معاون عملیات دریابانی  ، رئیس اتحادیه و مدیران تعاونی های صیادی در اداره کل شیلات استان بوشهر برگزار شد.

در ابتدا کارگر رئیس اتحادیه تعاونی های صیادی به بیان برخی از مسائل و مشکلات صیادان پرداخت و گفت مشکلات عدیده ای داریم که نیاز است برخی از آن ها در سطح کشور و برخی نیز در سطح استان حل شود. مشکلات قرار گرفتن شغل صید و صیادی جز مشاغل سخت و زیان آور، مشکلات تأیید سوخت و سوخت رسانی ، بیمه محصولات صیادی و ادوات صیادی ، لایروبی اسکله ها صیادی ، افزایش قیمت ادوات صیادی و ساماندهی شناورهای صیادی و تجاری در اسکله ها ، از جمله مسائلی بود که کارگر بیان کرد و در ادامه گفت: از مدیران دستگاه های اجرایی این تقاضا را داریم که مسائل و مشکلات و نارضایتی ما به گوش مسئولین مربوطه رسانده شود .

جمیری نماینده مردم بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی انتصاب دکتر امینی به سمت سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر را تبریک گفت و در ادامه اشاره کرد، صیادان نقش مهمی در اشتغالزایی و تأمین پروتئین مردم دارند و به عنوان قشر زحمتکش این بخش از جامعه باید مسائل و مشکلات صیادان مورد توجه جدی قرار گیرد که متاسفانه برخی از این مشکلات از دیرباز حل نشده است .

جمیری تنظیم روابط بین صیادان و حل مسائل و مشکلات آنها را یکی از وظایف اداره شیلات و دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط عنوان کرد، و گفت: شیلات استان بوشهر باید ضعف‌های حوزه صید و صیادی را شناسایی کند تا بتوان حداکثر نفع با کمترین هزینه برای صیاد داشته باشد و این کار شدنی و دست یافتنی است . وی همچنین در ادامه اشاره کرد حل مسائل و مشکلات مردم بالاخص صیادان نیاز به پیگیری های جدی دستگاه های مرتبط دارد. مدیر دستگاه باید با تمام قدرت و توان کارشناسی کند ضعف ها را شناسایی و موضوع را دنبال کند.

نماینده مردم بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی  علت اصلی به وجود آمدن برخی از مشکلات در  حوزه صید و صیادی را بکار نبستن روش درست برای حل مسائل آنان دانست و گفت : باید دانش و تجربه را در کنار یکدیگر بکار گرفت تا مسائل و مشکلات حل شود .

در ادامه مدیران دستگاه اجرای در رابطه با مسائل و مشکلات بیان شده توضیحاتی را ارائه دادند.

امینی سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر به اهمیت و جایگاه شیلات در استان بوشهر در زمینه های صید و صیادی و همچنین آبزی پروری دریایی (ماهی در قفس و میگو) اشاره کرد و بر ارتقای خدمات صید و صبادی تاكيد كرد. او گفت: بخش زیادی از مردم استان بوشهر از طریق صید و صیادی و پرورش آبزیان امرار و معاش می‌کنند و این استان نقش مهمی در تولید و صادرات آبزیان در کشور دارد.

امینی در ادامه از مشکلات موجود در اسکله های صیادی گفت و افزود مشكلات تخصيص و تأمین اعتبارات باعث شده تعمیر و بازسازی این اسکله به یک چالش تبدیل شود. وی در ادامه اضافه کرد که موضوعات و مشکلات اسکله ها در جلسات مختلف فرمانداری و استانداری مطرح شده و خوش بین هستیم در سفر بعدی ریاست جمهور به این استان مشکل اعتبارات برای ساخت ، تعمیر و بازسازی اسکله ها هموار شود.

وی خواستار اختصاص تسهیلات کم‌ بهره برای رفع مشکلات صیادان و پرورش دهندگان استان شد و افزود: رفع مشکلات بیمه صیادان، احداث ، تعمیر و نگهداری اسکله صیادی ، تأمین نیروی انسانی شیلات استان و استقرار سیستم اطفای حریق از دیگر نیازها است .

درباره ی mobin

مطلب پیشنهادی

جلسه بررسی مسائل و مشکلات سوخت شناورهای صیادی برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز بیست و ششم فروردین …

نشست تخصصی مدیرکل شیلات با مجموعه معاونت صید شیلات استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح بیست و یکم فروردین ماه …

نشست تخصصی مدیرکل شیلات استان بوشهر با مجموعه معاونت آبزی پروری شیلات استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ظهر دیروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

نشست مدیرکل شیلات استان بوشهر و مدیریت پست بانک استان برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر، مدیر پست بانک استان بوشهر به اتفاق هیئت …

دیدار مدیرکل شیلات و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *