معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران در جلسه شوراي راهبردي تحقيقات علوم شيلاتي كشور كه روز دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ به ميزباني موسسه آموزش و ترويج كشاورزي برگزار شد از نقش آموزش و ترويج در اثربخشي فعاليت ها سخن گفت.
به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، سيد حسين حسيني معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران با اشاره به رويكرد ترويجي فعاليت هاي حوزه شيلات كشور گفت: راه اندازي گروه همت با موضوع همكاران مردمي ترويج در صنعت شيلات، پيش از توليد، همراه با توليد و پس از توليد، در واقع تجربه خوبي است كه سازمان شيلات از گذشته داشته و امروز در قالب گروه هاي همت از آن استفاده مي كند. اين تجربه همان رسالت ترويجي است.
رئيس سازمان شيلات ايران افزود: علاوه بر تبادل دانش توسط گروه همت، با خبر شدن از مشكلات و مسائل مردم از نتايج خوب اين طرح است كه با همكاري ترويج كشاورزي در سطح پهنه هاي توليدي امكان پذير است.
سيدحسين حسيني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه فعاليت هاي شيلات كشور نياز به اطلاع رساني و با بيان ساده تر صدا و تصوير دارد، گفت: با توجه به مخاطبان بخش شيلات كشور ز جمله بهره برداران، همكاران شيلات كشور و مخاطبان عمومي غير شيلاتي، بايد آگاهي بخشي به اين افراد با توجه به نياز هر كدام برنامه ريزي شود.
وي افزود: مهندسي كردن ذهن مخاطبان، كار چند وجهي ترويج و مروجين است.
معاون وزير جهاد كشاورزي، نياز حوزه شيلات كشور را براي پيشبرد اهداف سازماني و معرفي محصولات به جامعه و همچنين توسعه آبزي مصرفي در جامعه، نيازمند برنامه عملياتي ترويجي دانست و گفت: از نگاه سلامت، سفره مردم، الگوي كشت، ايجاد شغل و بهبود معيشت و تجاري سازي صنعت جوان شيلات كشور نياز به فرهنگسازي و هدايت شبكه هاي اجتماعي است كه تمام اين موارد نيازمند ظرفيت هاي آموزشي – ترويجي است.