تیتر خبرها

پیگیری بیمه ملوانان و صیادان در مجلس

به گزارش راد به نقل از مهر، سمیه رفیعی ظهر شنبه در نشست با مدیران بخش کشاورزی استان هرمزگان، با اشاره به دغدغه‌های صیادان در حوزه بیمه‌ای اظهار داشت: طرحی در مجلس مطرح است که مشکل بیمه ملوانان و صیادان حل شود و این مسئله در حال حاضر در معاونت نظارت مجلس در حال پیگیری است. سازمان تأمین اجتماعی کشور بدقلقلی‌هایی را در می‌آورد و نمی‌خواهد زیربار پذیرش بیمه صیادان برود اما مجلس مصمم است که این اتفاق بیافتد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تاکیدکرد: هیچ‌کسی نمی‌تواند بهتر از صیاد بگوید اوضاع دریا چگونه است و آنچه که از پایش‌ها به نظر می‌آید گواه است که وضعیت ذخایر آبزیان به هیچ عنوان خوب نیست و اگر قرار است وضعیت صید ما ادامه‌دار باشد باید تمهیداتی اندیشیده شود.
رفیعی خاطرنشان کرد: اوضاع آبزیان در منطقه واقعاً بحرانی است و صیادان باید دلشان برای منطقه و زیستگاه‌های آبزیان بسوزد و لازم است برای حل این مشکل از نظرات صیادان بومی نیز استفاده شود.
وی ابرازداشت: اظهارات در مورد وجود صید غیر مجاز و عدم ساماندهی شناورهای صیادی کاملاً درست است، قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی درحال بازنگری است و خیلی از مسائل همچون جرم‌انگاری صید غیرمجاز درحال بررسی است.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: با این حال می‌شود با خلاقیت و گرفتن نظر ذی‌نفعان، مردم و محیط زیستی‌ها بسیاری از آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها را تا بازبینی کامل قانون اصلاح کرد چرا که بسیاری از آئین‌نامه‌ها واقعاً نخ‌نما شده‌اند.

درباره ی mirab

مطلب پیشنهادی

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

گزارش عملكرد استانهاي لرستان، بوشهر و سيستان وبلوچستان (آب هاي داخلي)

گزارش عملكرد اداره كل شيلات لرستان: افزايش توليد تخم چشم زده ماهي قزل آلا در …

? گزارش ویژه(۱)
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان شیلات ایران خبر داد:

✅آغاز شناسنامه دار کردن مزارع و شناسه دار کردن محصولات شیلاتی: عملیات شناسنامه دار کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *