تیتر خبرها

تولید میگو در بوشهر به 65 هزار تن افزایش می یابد

مدیرکل دفتر رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه امسال 35 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر تولید شد، گفت: این میزان در افق 1404 به بیش از 70 هزار تن افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی علامیر در آیین معرفی مدیر کل جدید شیلات استان بوشهر آبزی پروری را یکی از ظرفیت های مهم این استان دانست و اظهار داشت: در نوار ساحلی استان بوشهر طرح های پرورش میگو و ماهی افزایش یافته که ضمن تولید و ایجاد اشتغال زایی زمینه صادرات آن فراهم شده است.مدیرکل دفتر رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه استان بوشهر قطب تولید پرورش میگو در کشور است تصریح کرد: امسال تولید میگو پرورشی در استان بوشهر به بیش از 35 هزار تن رسید و این در حالی است که سال گذشته 28 هزار تن ثبت شد.

در افق 1404 در تولید میگو پرورشی در استان بوشهر به 70 هزار تن می رسد.

وی به افق 1404 در تولید میگو پرورشی در استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: براساس برنامه ریزی تا 3 سال آینده افق 1404 تولید میگو پرورشی در استان بوشهر به 70 هزار تن خواهد رسید.

علامیر صید آبزیان در خلیج فارس را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: با توجه به خسارت زیستگاه های آبزیان در خلیج فارس توجه به پرورش آبزیان یکی از اولویت ها محسوب می شود.

مدیرکل دفتر رئیس سازمان شیلات ایران به پرورش ماهی در خلیج فارس پرداخت و افزود: پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر به 65 هزار تن افزایش می یابد.و در این راستا سرمایه گذاران حوزه آبزی پروری افزایش یافته است. وی با معرفی عقیل امینی به عنوان مدیرکل شیلات استان بوشهر از خدمات علی بازدار قدردانی و حکم مدیرکل عقیل امینی به وی واگذار کرد.

شناسایی 50 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز یکی از ظرفیت های مهم استان به عنوان پیشران توسعه اقتصادی را صنعت آبزی پروری دانست و خاطر نشان کرد: در عرصه پرورش بیش از 50 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر شناسایی شده است.

علی باستین با اشاره به فراهم شدن زیرساخت پرورش میگو در استان تصریح کرد: تا کنون 7 هزار و 500 هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته است.

وی از واگذاری اراضی پرورش میگو به تعاونی های این صنعت خبر داد و بیان کرد: واگذاری اراضی پرورشی در مقیاس های کوچک برای پرورش میگو مورد توجه ویژه قرار داد تا زمینه افزایش تولید و اشتغال و سهیم شدن ساکنان روستاهای ساحلی در این عرصه فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر جایگاه نرخ بیکاری در روستاهای ساحلی استان را بیست و هفتم اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه یکی از مزیت های نوار ساحلی استان بوشهر پرورش آبزیان است از آن طرف نرخ بیکاری در روستاهای ساحلی در طرح های پرورش آبزیان در اولویت است.

باستین تکمیل زنجیره تولید در صنعت پرورش آبزیان را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: برای تولید 65 هزار تن ماهی پرورشی در خلیج فارس تا کنون 75 مجوز در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.

وی تولید بچه ماهی را یکی از مشکلات پرورش دهنده اعلام کرد و گفت: اکنون بیشتر قفس های پرورش ماهی در استان بوشهر به سبب نبود بچه ماهی خالی است که در راستای تولید این آبزی در تأمین زیرساخت مورد نیاز تولیدکنندگان و رفع مشکل تأمین بچه ماهی، سرمایه گذاران اقدامات لازم انجام داده اند.

وی با قدردانی از تلاش و تعامل علی بازدار در عرصه طرح های مختلف شیلات برای عقیل امینی مدیرکل جدید شیلات استان بوشهر آرزوی موفقیت کرد.

حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه تولید محصولات کشاورزی و آبزیان از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است.

نوذر منفرد با اشاره به تولید بیش از 35 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: تولید آبزیان در استان بوشهر بر اساس برنامه تدوین شده رو به افزایش و در این راستا امسال تولید میگو پرورشی به 35 هزار تن رسیده است.وی با قدردانی از خدمات علی بازدار ، برای عقیل امینی به عنوان مدیرکل جدید شیلات استان بوشهر آرزوی موفقیت کرد.

تولید میگو در بوشهر به 65 هزار تن افزایش می یابد

درباره ی mirab

مطلب پیشنهادی

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

گزارش عملكرد استانهاي لرستان، بوشهر و سيستان وبلوچستان (آب هاي داخلي)

گزارش عملكرد اداره كل شيلات لرستان: افزايش توليد تخم چشم زده ماهي قزل آلا در …

? گزارش ویژه(۱)
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان شیلات ایران خبر داد:

✅آغاز شناسنامه دار کردن مزارع و شناسه دار کردن محصولات شیلاتی: عملیات شناسنامه دار کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *