تیتر خبرها

پرورش ماهی دریایی در ساحل بوشهر/ آبزی‌پروری در منازل روستاییان

طرح پرورش ماهی با استفاده از آب دریا در مساحت‌های کوچک در منازل روستاهای ساحلی استان بوشهر می‌تواند نقش مهمی در اشتغال و تولید داشته باشد.

برخورداری از سواحل طولانی و همجواری با خلیج فارس یکی از مهمترین ظرفیت‌ها در استان بوشهر است که فرصت‌های فروانی را در اختیار مردم این استان قرار داده است.

به گزارش خلیج فارس؛ دریا علاوه بر منابع نفت و گازی که دارد، بستری مناسب برای تجارت و دریانوردی است و از قدیم‌الایام محلی برای امرار و معاش مردم این دیار بوده است و بوشهری با کشورهای حاشیه خلیج فارس مبادلات تجاری گسترده‌ای داشته‌اند.

صید و صیادی از دیگر ظرفیت‌های همجواری با دریا برای مرزنشینان استان بوشهر است؛ بسیاری از اهالی این دیار روزی خود را از دریا می‌گیرند و دل به دریا زده و از این سفره بزرگ روزی برمی‌دارند.

پرورش آبزیان یکی دیگر از ظرفیت‌های خلیج فارس برای استان بوشهر است به گونه‌ای که بخش عمده میگوی پرورشی کشور توسط پرورش دهندگان استان بوشهر تولید می‌شود و این صنعت در حال گسترش است.

علی‌رغم طرح‌های عظیمی که در حوزه پرورش میگو در استان بوشهر اجرا شده است، در زمینه پرورش ماهی آنگونه که باید کاری انجام نشده و ظرفیت استان در این زمینه خیلی بیشتر از وضعیت کنونی است.

استان بوشهر دارای ۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی است که باید علاوه بر پرورش میگو، برای توسعه طرح‌های پرورش ماهی اقدامات لازم در استان انجام شود.

پرورش ماهی در منازل روستاهای همجوار دریا

مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان بوشهر وجود دارد، توسعه طرح‌های پرورش آبزیان را در این استان در دستور کار داریم.

علی بازدار با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبزی‌پروری باعث تأمین نیازهای مردم به این آبزیان می‌شود ادامه داد: حفظ ذخایر دریایی که با تهدید جدی روبرو هستند از دیگر مزایای اجرای طرح‌های آبزی پروری است.

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر قطب میگوی پرورشی کشور است و با توسعه زیرساخت‌ها و تصویب طرح‌های مختلف شاهد اجرای سطح زیر کشت و تولید میگوی پرورشی در استان خواهیم بود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به حمایت ویژه از طرح‌های آبزی پروری در سطح استان بوشهر بیان کرد: پرورش ماهیان دریایی در روستاهای ساحلی استان بوشهر از برنامه‌های مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

حمایت همه جانبه از طرح‌های آبزی‌پروری

وی اضافه کرد: طرح پرورش ماهیان دریایی با استفاده از آب دریا در مساحت‌های کوچک در منازل روستاهای همجوار دریا با طرح پایلوت در روستای تنبک شهرستان کنگان کلید خورده است.

بازدار با اعلام حمایت ویژه از اجرای چنین طرح‌های در سطح مناطق ساحلی استان بوشهر ادامه داد: پیش بینی می‌شود به تدریج شاهد توسعه آن در سایر نقاط استان باشیم.

مدیر کل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: برای حمایت همه جانبه از چنین پروژه‌هایی حمایت خود را اعلام کرده و خواستار ورود چنین پتانسیل‌هایی در عرصه تولید محصولات شیلاتی هستیم.

حرکت بزرگ بوشهر در عرصه پرورش ماهی

استاندار بوشهر نیز چندی پیش به اهمیت توسعه طرح‌های آبزی پروری در استان اشاره کرده و خواستار حمایت ویژه از پروژه‌های پرورش ماهی و میگو در سطح سواحل استان بوشهر شده بود.

احمد محمدی‌زاده از آغاز اجرای طرح‌های بزرگ و مهم در پرورش ماهی و میگو در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در سواحل استان بوشهر حرکت بزرگی در عرصه پرورش ماهی در قفس با هدف‌گذاری تولید ۵۰ هزار تن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای تولید سه هزار تن ماهی پرورشی در استان بوشهر برنامه‌ریزی شده است تصریح کرد: به ظرفیت هزار تن قفس پرورش ماهی راه‌اندازی می‌شود و طرح‌های مرتبط با این حوزه با جدیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

با توجه به وجود ظرفیت‌های فراوان در عرصه پرورش ماهی در استان بوشهر، انتظار می‌رود که ضمن ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای اجرای چنین طرح‌هایی، تسهیلات مورد نیاز نیز در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

اجرای طرح‌های پرورش ماهی علاوه بر حفظ ذخایر دریایی نقش مهمی در ایجاد اشتغال، درآمدزایی و همچنین ارزآوری خواهد داشت.

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

رییس اداره شیلات شهرستان گناوه گفت: در راستای مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال حرا در پسکرانه ساحلی «چور شلی» بندر گناوه کاشته شد.

عبدالمجید امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای مشارکت در …

به مناسبت روز شهید انجام شد: دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر و هیات همراه با خانواده محترم شهید حسن ملاح زاده

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر به مناسبت بزرگداشت روز شهید و …

حضور مدیرکل شیلات استان بوشهر جمع اساتید و دانشجویان رشته شیلات دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ظهر امروز بیست و یکم اسفند …

نشست شورای مدیران با حضور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران و مدیران کل شیلات استان ها برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز بیست و یک اسفند …

با حضور معاون سیاسی استاندار بوشهر، برگزیدگان جشنواره رسانه فجر در استان بوشهر تجلیل شدند

این آیین که با حضور اکبر پورات معاون سیاسی استاندار بوشهر، مدیر کل روابط عمومی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *