تیتر خبرها

سلامت غذايي مردم را به صورت رسمي برعهده دارد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت جهاد كشاورزي، سيد جواد ساداتي‌نژاد در نخستين همايش روز جهاني سلامت غذا كه در سازمان حفظ نباتات كشور برگزار شد، اظهار كرد: دغدغه همه ما اين است كه مردم از وفور و كيفيت غذا به درستي بهره‌مند شوند، عدالت در كميت و كيفيت براي كشور بسيار حائز اهميت است.

وي افزود: سازمان حفظ نباتات از سازمان‌هاي بسيار مهم در كشور ما است كه تامين سلامت غذايي مردم را برعهده دارد اما نام آن به گوش مردم آشنا نيست، در حالي كه عملكرد آن هزينه‌هاي درمان را كاهش مي‌دهد.

ساداتي‌نژاد دليل عدم شناخت مردم نسبت به اين سازمان را عدم واگذاري رسمي سلامت غذا به آن دانست و تصريح كرد: با بازگشت محصول فلفل از روسيه سلامت غذا را به صورت رسمي به اين سازمان  محول كرديم.

وي افزود: شناسنامه‌دار شدن تمام باغات و محصولات باعث ايجاد اعتبار براي ما در حوزه ملي و بين‌المللي خواهد شد و با اين اتفاق هيچ وقت محصولي برگشتن نخواهد خورد.

وزير جهاد كشاورزي تاكيد كرد: رصد و پايش نهاده‌هاي توليد يك اولويت است كه بخشي از آن در اين مكان اتفاق خواهد افتاد، حذف سموم تقلبي بسيار حائز اهميت است و بايد به آن پرداخته شود، نمي‌توانيم خطا، جعل و تقلب را به صفر برسانيم اما بايد در اين زمينه اقدامات موثري انجام شود.

وي افزود: آگاهي رساندن به كشاورزان براي استفاده از سموم بسيار مهم است لذا حوزه ترويج، آموزش و پرداخت به علم بسيار حائز اهميت است و اين آگاهي رساني بايد انجام شود.

ساداتي‌نژاد در رابطه با مطالبات پست قرنطينه عنوان كرد: بايد گنجينه حوزه كشاورزي و نهال صيانت شود بنابراين بايد پست‌هاي قرنطينه هم از نظر مالي و هم نيروي انساني تقويت شوند و اميدواريم با اين سامانه س‍ِماك و نهالستان حوزه قضا را تحت كنترل بگيريم.

وي افزود: كشاورزي بايد استاندارد باشد، آگاهي لازم بايد به كشاورز داده شود و حوزه مكانيزاسيون هم بايد دستگاه‌هاي سمپاشي را استاندارد كند كه در اين زمينه بايد از شركت‌هاي دانش‌بنيان كمك بگيريم و از پهپادها براي كار سمپاشي استفاده كنيم.

مقام عالي وزارت خاطرنشان كرد: از سازمان حفظ نباتات براي مبارزه با ملخ بسيار تشكر مي‌كنم كه كار را به درستي انجام داد و اين كار براي بخش توليد بسيار حائز اهميت است.

وي با بيان اين كه ما هيچ رقابتي با بخش خصوصي نداريم، افزود: اگر بخش خصوصي با قدرت و ايجاد اعتماد متقابل بتواند رسالت‌هاي خود را به خوبي انجام دهد و ناظر بر عملكرد خود باشد ما رقابتي نخواهيم داشت، ما بخش خصوصي، اتحاديه و تشكل‌ها را قبول داريم.

ساداتي‌نژاد ادامه داد: وزارت جهاد كشاورزي علاقه مند است كه در كل زنجيره از بازار خارج شود و به نقش نظارتي خود بپردازد.

در پايان اين مراسم، سامانه هاي سِماك و نهالستان توسط وزير جهاد كشاورزي، رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي و رئيس سازمان حفظ نباتات كشور رونمايي شد.

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

طرح دریابست در استان بوشهر اجرا می شود:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر ، نشست کمیته مدیریت صید شیلات استان بوشهر …

تولید بیش از دو میلیارد قطعه لارو میگوی پرورشی در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید ۲.۲ میلیارد بچه میگو پرورشی در مراکز تکثیر آبزیان …

مدیرکل شیلات استان بوشهر از برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار پروژه بهسازی بندر صیادی جفره خبر داد:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر از انتخاب …

بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران از نمایشگاه دستاوردهای آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش

معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران و هیئت همراه از نمایشگاه دستاوردهای آماد و …

همکاری لجستیکی نیروی دریایی ارتش در حوزه پرورش ماهی در قفس

در ملاقات فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با معاون وزیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *