تیتر خبرها

تولید میگو پرورشی در کشور به ۵۸ هزار تن رسید

– سرپرست سازمان شیلات ایران از تولید ۵۸ هزار تن میگو پرورشی در کشور خبر داد و گفت: این میزان ۲۸ هزار تن آن در استان بوشهر تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، حسین حسینی در آیین افتتاح طرح‌های آبزی پروری در استان بوشهر با بیان اینکه در ایام‌الله دهه فجر طرح‌های مختلف آبزی پروری در استان‌های ساحلی به بهره‌برداری رسید اظهار داشت: در این ایام ۵۵ طرح آبزی پروری وارد مدار تولید و ۵ طرح دیگر عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی سرمایه‌گذاری طرح‌های افتتاحیه را ۴۶۳ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: در ایام الله دهه فجر ۹ طرح آبزی پروری با اعتبار ۱۷۷ میلیارد تومان در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

سرپرست سازمان شیلات ایران تولید میگو پرورشی در کشور را ۵۸ هزار تن دانست و خاطرنشان کرد: از این میزان میگو پرورشی حدود ۵۰ درصد آن به میزان ۲۸ هزار تن در استان بوشهر تولید می‌شود که تا ۴ سال آینده تولید میگو در این استان به ۶۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

حسینی به پروژه پرورش ماهی در قفس پرداخت و بیان کرد: برای تولید ماهی پرورشی ۶۵ هزار تن هدف‌گذاری و برای تحقق این مهم ۱۲ هزار هکتار زمین ساحلی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش آبزیان در ۷ هزار هکتار در مدار تولید قرار دارد تصریح کرد: تکمیل زنجیره تولید آبزیان از برنامه‌های مهم شیلات است که در این زمینه تکمیل زنجیره تولید، تکثیر و پرورش آبزیان در اولویت قرار دارد.

۶ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو اختصاص یافت

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه امسال بیش از ۲۸ هزار تن میگو پرورشی در استان تولید شد خاطرنشان کرد: امسال شش هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو اختصاص یافته است.

علی بازدار هدف‌گذاری تولید ۳۴ هزار تن میگو پرورشی برای فصل آینده را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای تحقق این مهم به ۲.۷ میلیارد قطعه بچه میگو و ۲۶ هزار مولد میگو نیاز است.

وی با اشاره به پرورش ماهی در قفس در آب‌های خلیج‌فارس استان بوشهر تصریح کرد: اکنون ۲۸ قفس در خلیج‌ فارس نصب و راه‌اندازی شده و این درحالی است که ۷۴ موافقت اصولی برای اجرا طرح پرورش ماهی در قفس صادر شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید ۴ هزار تن ماهی پرورشی در استان خبر داد و اضافه کرد: تا ۳ ماه آینده ۴ هزار تن ماهی پرورشی تولید می‌شود که برای افق ۱۴۰۴  تولید بیش از ۷۰ هزار تن ماهی پرورشی برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و  ۶۰۰ هکتار اراضی ساحلی به ظرفیت پرورش میگو در استان افزوده می‌شود افزود: زمینه تولید ۳۴ هزار تن میگو پرورشی برای سال آینده فراهم است.

بازدار با اشاره به صادرات میگو پرورشی خاطرنشان کرد: امسال از ۲۸ هزار تن میگو پرورشی تولیدی استان تاکنون ۱۷ هزار تن آن به کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی صادر شده است.

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

رییس اداره شیلات شهرستان گناوه گفت: در راستای مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال حرا در پسکرانه ساحلی «چور شلی» بندر گناوه کاشته شد.

عبدالمجید امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای مشارکت در …

به مناسبت روز شهید انجام شد: دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر و هیات همراه با خانواده محترم شهید حسن ملاح زاده

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر به مناسبت بزرگداشت روز شهید و …

حضور مدیرکل شیلات استان بوشهر جمع اساتید و دانشجویان رشته شیلات دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ظهر امروز بیست و یکم اسفند …

نشست شورای مدیران با حضور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران و مدیران کل شیلات استان ها برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز بیست و یک اسفند …

با حضور معاون سیاسی استاندار بوشهر، برگزیدگان جشنواره رسانه فجر در استان بوشهر تجلیل شدند

این آیین که با حضور اکبر پورات معاون سیاسی استاندار بوشهر، مدیر کل روابط عمومی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *