تیتر خبرها

دامپزشکی: لکه سفید در مراکز تکثیر میگوی بوشهر دیده نشد

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی استان بوشهر گفت: در ۱۲ مرکز تکثیر میگو، ردیابی ویروس لکه سفید میگو انجام شد که در هیچ یک از آن‌ها رد این ویروس دیده نشد.

فرامرز آذرنگ گفت: برنامه مراقبت هدفمند پیش مولدین و مولدین میگو به همراه ممیزی اولیه مراکز تکثیر میگو استان در سال زراعی ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۰ اجرا شد.

او افزود: بر اساس دستورالعمل برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری لکه سفید میگو در ایران و به منظور تولید مولدین میگوی سالم، بهداشتی، باکیفیت و مورد تایید دامپزشکی، برنامه مراقبت هدفمند پیش مولدین و مولدین میگو در ۳ مرحله و در بازه‌های زمانی معین در همه مراکز تکثیر میگوی استان بوشهر اجرا شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی استان بوشهر ادامه داد: پیش مولدین و مولدین میگوی موجود در این مراکز تحت برنامه ملی مراقبت بیماری‌های اخطار کردنی میگو قرار می‌گیرند تا در نهایت مراکز تکثیر میگو با ساختاری مناسب و با حداقل نواقص ساختاری،  وارد چرخه تولید پست لارو میگو شوند.

آذرنگ افزود: این برنامه با فعالیت ۴ گروه کارشناسی دامپزشکی و با حضور مسئولان بهداشتی و همکاری مدیران مراکز تکثیر میگو به مدت ۸ روز کاری انجام گرفت و در آن ۲۰ مرکز تکثیر میگو متقاضی فعالیت در سال زراعی آینده ارزیابی شدند و موارد نقص فنی و بهداشتی در آن‌ها مشخص و به منظور اصلاح و بهبود شرایط به مدیریت این مراکز ابلاغ شد.

او گفت: در ۱۲ مرکز تکثیر میگو دارای فعالیت مولدسازی، هزار و ۷۰۰ نمونه‌‎گیری برای ردیابی ویروس لکه سفید میگو انجام شد که، موردی از ردیابی این ویروس در پیش مولدین میگو هیچ‌کدام از این مراکز یافت نشد و این مراکز برای انجام مراحل بعدی برنامه پایش و مراقبت هدفمند پیش مولدین و مولدین میگو و انجام ممیزی نهایی مراکز معرفی شدند.

به گفته رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی استان بوشهر، در سال زراعی گذشته نیز در راستای اجرای برنامه پایش و مراقبت هدفمند در مراکز تکثیر میگو و در ۲۰ مرکز تکثیر میگو فعال استان، تعداد ۵ هزار و ۱۶۶ نمونه پیش مولد و مولد میگو تهیه و بر روی این نمونه‌ها هزار و ۳۹۴ آزمایش مولکولی انجام شد.

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان دشتستان از طرح های اولویت دار شیلات استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیر کل …

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر: ممنوعیت صید ماهی مرکب از فردا چهارم اردیبهشت ماه در سراسر صیدگاه های استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر بیژن ساسانی پور معاون صید و …

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *