تیتر خبرها

۱۵ هزار تن میگو پرورشی در بوشهر برداشت شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه اراضی مختلف برای پرورش میگو در سواحل استان بوشهر شناسایی شده است اظهار داشت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم در عرصه‌های مختلف این اراضی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

شش هزار و 100 هکتار اراضی ساحلی برای پرورش میگو اختصاص یافت

علی بازدار با بیان اینکه امسال شش هزار و 100 هکتار اراضی ساحلی برای پرورش میگو اختصاص یافته است گفت: پرورش میگو در استان بوشهر با تولید بچه میگو در مراکز تکثیر آبزیان آغاز و این پروژه از فروردین ماه اجرا می‌شود.

وی میزان بچه میگو تولید شده در مراکز تکثیر آبزیان را 2 میلیارد و 200 میلیون قطعه بچه میگو دانست و تصریح کرد: 2.1 میلیارد قطعه بچه میگو یاد شده در اختیار پرورش دهنده این آبزی قرار گرفت و در استخر پرورشی ذخیره‌سازی شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اضافه کرد: پس از 4 ماه عملیات پرورش میگو، محصول آن قبل از فرا رسیدن فصل سرما باید برداشت شود که در این زمینه برداشت میگو از استخر پرورشی از اواخر شهریورماه آغاز شده است.

تاکنون 15 هزار و 405 تن میگو برداشت شده است

بازدار میزان برداشت میگو پرورشی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: تاکنون 15 هزار و 405 تن میگو از 2 هزار و 867 استخر پرورشی برداشت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 50 درصد میگو از استخر پرورشی استان بوشهر برداشت شده است تصریح کرد: امسال شش هزار و 100 هکتار زمین ساحلی برای پرورش میگو اختصاص یافته که تاکنون از 3 هزار و 361 هکتار آن میگو برداشت شده است.

تا اواسط آبان 30 هزار تن میگو برداشت می‌شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر میانگین وزن هر میگو پرورشی را 17.5 گرم دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا اواسط آبان 30 هزار تن میگو برداشت شود که تاکنون 50 درصد آن استحصال شده است.

بازدار با بیان اینکه امسال در 5 هزار استخر در قالب 357 مزرعه، میگو پرورش داده شده است تصریح کرد: سال گذشته از 5 هزار و 600 هکتار استخر پرورشی 23 هزار تن میگو برداشت شد.

در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت بر توسعه اراضی پرورش میگو و اشتغال جوانان در این حوزه تأکید شد.

واگذاری یک‌هزار و 500 هکتار زمین ساحلی برای پرورش میگو به جوانان آماده کار از مصوبات سفر رئیس جمهور به بوشهر بود که افزایش این میزان اراضی تا 15 هزار هکتار تأکید شد.

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

گزارش عملكرد استانهاي لرستان، بوشهر و سيستان وبلوچستان (آب هاي داخلي)

گزارش عملكرد اداره كل شيلات لرستان: افزايش توليد تخم چشم زده ماهي قزل آلا در …

? گزارش ویژه(۱)
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان شیلات ایران خبر داد:

✅آغاز شناسنامه دار کردن مزارع و شناسه دار کردن محصولات شیلاتی: عملیات شناسنامه دار کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *