تیتر خبرها

سه طرح پرورش میگوی متراکم در استان بوشهر اجرا می شود

معاون آبزی پروری شیلات استان بوشهر در حاشیه نشست کمیته فنی آبزی پروری اعلام کرد :  به منظور اجرائی شدن سیاست های ابلاغی شیلات کشور ، همزمان با دو استان ساحلی هرمزگان و سیستان و بلوچستان ، ۳ طرح پرورش میگوی فوق متراکم در استان بوشهر اجرا می شود .

صغری اشرف اجرای این طرح ها را در پی محدودیت اراضی ساحلی جهت توسعه پرورش میگو و به منظور افزایش بهروری در تولید آبزیان ذکر کرد و اظهار داشت : اجرای طرح پرورش میگوی فوق متراکم میتواند یک پروژه تحول ساز ، اثر بخش ، دوستدار محیط زیست و اقتصادی باشد و امکان تولید ۶ تا ۱۰ کیلوگرم میگو در هر مترمکعب آب یا ۶۰ تا ۱۰۰ تن در هر دوره تولید را فراهم سازد.

اشرف با اشاره به اینکه اجرای این طرح در ابتدا ممکن است با توجه به نیاز به تجهیزات بیشتر به نسبت طرح های غیرمتراکم و متراکم پر هزینه تر باشد عنوان کرد : چنانچه دسترسی به پست لارو در طول سال میسر باشد با تولید ۲ تا ۳ بار میگو در سال صرفه اقتصادی آن بیشتر از روش های دیگر خواهد بود .

معاون آبزی پروری شیلات استان بوشهر افزود : تعدادی سرمایه گذار برای اجرای این طرح ها اعلام آمادگی کرده اند که پس از بررسی و اخذ مجوزهای لازم عملیات اجرائی آن را آغاز خواهند کرد .

در روش فوق متراکم حداکثر تا ۱۲ قطعه پست لارو در هر لیتر آب ذخیره سازی میشود که بازده تولید آن نیز چند برابر بیشتر از سایر روش های پرورش میگو است .

در نشست امروز کمیته فنی آبزی پروری امید بحری کارشناس ارشد آبزیان بعنوان استاد دوره حضور داشت که ضمن تشریح تولید به روش فوق متراکم به پرسش های اعضاء نیز پاسخ گفتند .

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

گزارش عملكرد استانهاي لرستان، بوشهر و سيستان وبلوچستان (آب هاي داخلي)

گزارش عملكرد اداره كل شيلات لرستان: افزايش توليد تخم چشم زده ماهي قزل آلا در …

? گزارش ویژه(۱)
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان شیلات ایران خبر داد:

✅آغاز شناسنامه دار کردن مزارع و شناسه دار کردن محصولات شیلاتی: عملیات شناسنامه دار کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *