تیتر خبرها

زمان آغاز صید میگو در استان بوشهر ۱۲ مرداد ماه اعلام شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر زمان آغاز صید میگو در آبهای این استان را ۱۲ مرداد برای قایق ها و  ۱۳ مرداد ماه برای لنج ها اعلام کرد.

علی بازدار در پایان نشست اعضاء کمیته مدیریت صید شیلات استان بوشهر با اعلام این خبر اظهار داشت : صید میگو از ۱۲ مرداد ماه در سراسر محدوده آبهای ساحلی استان بوشهر آزاد است و کلیه شناورهای دارای مجوز اعم از شناورهای کلاس لنج و قایق صیادی که حدود ۸۰۰ فروند برآورد می شود میتوانند بفاصله یک روز فعالیت خود را آغاز کنند .

وی میزان صید میگو در سال گذشته را ۲ هزار و ۲۲۶ تن ذکر کرد و افزود : پیش بینی میشود در سالجاری حداقل ۱۵۰۰ تن میگو از دریا صید شود .

رئیس پژوهشکده میگوی کشور نیز در این کمیته نتایج گشت های گشایش فصل صید میگو را تشریح و عنوان داشت : گشت های دریائی این پژوهشکده امسال در دو مرحله ۵ روزه ابتدا در محدوده شمال استان و سپس روبروی شهر بوشهر تا منطقه مطاف در ۲۲ ایستگاه با استفاده از یک فروند لنج فایبرگلاس انجام شد .

دکتر عقیل دشتیان نسب زمان تور کشی ها را یکساعته عنوان داشت و افزود : بررسی میانگین تلاش صیادی در این مناطق (CPUE) و میزان این پارامتر در اعماق مختلف نشان از تراکم صید در محدوده آبهای منطقه رستمی و کلات تا رود موند داشت .وی به ترکیب گونه ای میگو در فصل جاری اشاره و بیان کرد : ۷۸ درصد از ذخیره میگوی سالجاری از گونه ببری سبز و مابقی از سایر گونه ها است و ۹۲ درصد این میگو میگوی نسل اول است که بیانگر درصد کم ذخیره میگوی سال گذشته در ترکیب صید امسال است .

فصل صید میگو در سال ۱۳۹۹ از ۱۳ مرداد برای قایقها و ۱۵ مرداد برای لنج ها آغاز و تا ۲۷ شهریور و به مدت ۴۵ روز ادامه داشت .

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

گزارش عملكرد استانهاي لرستان، بوشهر و سيستان وبلوچستان (آب هاي داخلي)

گزارش عملكرد اداره كل شيلات لرستان: افزايش توليد تخم چشم زده ماهي قزل آلا در …

? گزارش ویژه(۱)
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان شیلات ایران خبر داد:

✅آغاز شناسنامه دار کردن مزارع و شناسه دار کردن محصولات شیلاتی: عملیات شناسنامه دار کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *