تیتر خبرها

فعالیت بیش از ۳۵ درصد از صیادان کشور در بوشهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: در استان بوشهر تقریبا یک میلیون و ۵۵۵ هزار تن محصول کشاورزی در بخش های زراعی، باغی، دام و شیلات تولید می کنیم که عمده این تولید در زیر بخش زراعی و بیش از یک میلیون تن است.

محمدتقی منوچهری ۲۳ خرداد ماه در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی عنوان کرد: بیشترین میزان تولید ما نسبت به شاخص کشوری در حوزه شیلات است که حدود ۸۰ هزار تن محصول تولید می کنیم و تقریبا ۶.۷ درصد تولیدات شیلاتی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود

منوچهری در ادامه تصریح کرد: بزرگ ترین اسکله صیادی کشور در استان بوشهر شهرستان دیّر است و حدود ۱۲ هزار صیاد حرفه ای و تک شغله در بوشهر کار می‌کنند. بیش از ۳۵ درصد از صیادان کشور در حوزه آب های بوشهر فعالیت می‌کنند و ۱۸ بندر صیادی و ۲۳ اسکله، ۳۲ تعاونی صیادی و یک اتحادیه تعاونی صیادی در استان بوشهر فعال است و بیش از ۲۲۰۰ شناور فعال و بیش از ۱۶۲۱ فروند قایق صیادی در آب‌های ما فعالیت می‌کنند. 

وی در خصوص فعالیت‌های شیلاتی گفت: با توجه به کاهش ذخایر و منابع آبزی در خلیج فارس، رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در استان بوشهر تشویق به آبزی پروری است و ما در حوزه میگوی پرورشی به عنوان اولین تولیدکننده کشور هستیم که بیشترین ظرفیت کشت میگو را در استان بوشهر داریم. ما در پرورش میگو در کشور الگو بودیم و بار اصلی این صنعت بر دوش فعالان بخش خصوصی استان بوشهر بوده و حدود ۲۳ هزار تن تولید سالانه و ۶۰۰۰ هکتار سطح زیر کشت میگو در استان است و با ۱۰ سایت پرورش میگو و ۳۰۰ مزرعه فعال در استان بوشهر مهم ترین استان در حوزه پرورش میگو هستیم.

منوچهری یادآور شد: تعداد ۴ کارخانه غذای آبزیان با ظرفیت ۷۵ هزار تن تولید غذا و ۳۰ کارخانه فعال فراوری آبزیان با ظرفیت حدود ۶۱ هزار تن و ۱۴ کارخانه فعال فراوری آبزیان ما از اتحادیه اروپا کد دارند. بخش عمده ای از محصولات آبزی ما سالانه صادر می‌شود و تقریبا بین ۸۰ تا ۹۰ درصد میگوی ما صادر می‌شود و در سال ۹۸ ما ۲۳ هزار تن صادرات محصولات شیلاتی به ارزش حدود ۱۲۵ میلیون دلار داشته‌ایم.

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

گزارش عملكرد استانهاي لرستان، بوشهر و سيستان وبلوچستان (آب هاي داخلي)

گزارش عملكرد اداره كل شيلات لرستان: افزايش توليد تخم چشم زده ماهي قزل آلا در …

? گزارش ویژه(۱)
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان شیلات ایران خبر داد:

✅آغاز شناسنامه دار کردن مزارع و شناسه دار کردن محصولات شیلاتی: عملیات شناسنامه دار کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *