تیتر خبرها

طرح پرورش آبزیان دور از ساحل نیازمند مصوبه هیئت دولت/ طرحی اثرگذار برای اشتغال در استان‌های جنوبی

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: اجرای طرح پرورش آبزیان دور از ساحل نیازمند مصوبه هیئت دولت است زیرا پیش از این مورد تایید وزارت جهادکشاورزی، محیط زیست و شیلات قرار گرفته و می‌تواند با مشارکت مردمی اشتغال گسترده‌ای ایجاد کند.

غلامحسین کرمی  نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیگیری اجرای طرح پرورش آبزیان دور از ساحل برای ایجاد اشتغال در کشور گفت:  این طرح  می‌تواند، به لحاظ اشتغال سواحل کل کشور به خصوص ساحل استان‌های جنوبی را نجات داده و اشتغال گسترده‌ای را برای جوانان ایجاد کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: یکی از نعمت های خدادادی استان بوشهر، ساحل زیبای آن است که متاسفانه تحت عنوان طرح پرورش میگو و ماهی واگذار شده و این واگذاری ضمن آنکه سود و بهره وری چندانی طی این مدت نداشته، حتی مردم را از داشتن نعمت ساحل هم محروم کرده است. 

وی تاکید کرد: براساس طرح پرورش آبزیان دور از ساحل، آب از دریا تا عمق ۱۷ تا ۲۰ کیلومتری ساحل و به اراضی ۷۰ هزار هکتاری بخش مرکزی که شوره زار، لم یزرع و بلااستفاده است، منتقل می‌شود که مطابق برآوردها این طرح به سرمایه‌گذاری اولیه حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی برای ایجاد زیرساخت ها، انتقال آب و کانال خارج کننده آب مازاد نیاز دارد.

کرمی ضمن بیان اینکه هزینه این طرح شاید یک بیستم هزینه احداث یک پالایشگاه پتروشیمی باشد اما ۱۰ برابر یک پالایشگاه ایجاد اشتغال می‌کند، اظهار کرد: اکنون کشور بویژه استان‌های جنوبی با بیکاری انبوه مواجه است، در صورتی که این استان‌ها دارای بخش پهناوری زمین بلااستفاده و دریاست که از تمام این منابع خدادی هیچ استفاده‌ای نمی‌شود. 

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس تصریح کرد: این طرح توسط وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست و شیلات تایید شده و قرار است، در جلسه هیئت دولت برای تامین اعتبار مورد بررسی قرار بگیرد و براین اساس طی این هفته جلسه‌ای را با وزیر جهاد کشاورزی برای پیگیری این موضوع خواهیم داشت تا هرچه سریعتر بودجه آن در هیئت دولت تایید شود. ما تنها نیازمند اعتبار اولیه برای انتقال آب و پمپاژ آن به بخش مرکزی هستیم و برای دیگر بخش‌های طرح سرمایه‌گذاری مردمی انجام خواهد شد. عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه اراضی باتلاقی اطراف بوشهر در حال حاضر به مردم واگذار و آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گفت: در طرح پرورش آبزیان دور از ساحل یک ریال هم بابت تغییر و تصفیه آب دریا هزینه نمی‌شود و این پروژه می‌تواند در بوشهر و بویژه دشت تنگسیر به عنوان طرح پایلوت اجرا شده و بعد از بررسی‌ها در سایر استان‌ها نیز اجرایی شود

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان دشتستان از طرح های اولویت دار شیلات استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیر کل …

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر: ممنوعیت صید ماهی مرکب از فردا چهارم اردیبهشت ماه در سراسر صیدگاه های استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر بیژن ساسانی پور معاون صید و …

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *