تیتر خبرها

۳۵۰ مزرعه پرورش میگو فعال شد

توسعه طرح‌های تولیدی و حمایت از سرمایه‌گذاران از اولویت مهم مسئولان استان بوشهر در راستای تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است.

به گفته مدیرکل شیلات استان بوشهر، همجواری این استان با خلیج‌فارس زمینه توسعه صنایع شیلات از جمله پرورش ماهی و میگو را فراهم کرده است.

علی بازدار از توسعه طرح‌های آبزی پروری با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته خبر داد و اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه پرورش میگو رتبه نخست در کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید در کشور به خود اختصاص داده است.

وی، استفاده از روش‌های نوین آبزی پروری در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در همین راستا، روش پرورش متراکم میگو در استان بوشهر در دستور کار قرار دارد و این روش در شهرک شیلات رود شور بندر ریگ عملیاتی می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از آغاز عملیات پرورش میگو در اراضی ساحلی استان خبر داد و بیان کرد: امسال برای تهیه بچه میگو اراضی پرورشی، ۱۹ کارگاه فعال شده و تاکنون ۳۷ میلیون قطعه بچه میگو برای ذخیره سازی تحویل پرورش‌دهنده استان بوشهر شده است.

بازدار با اشاره به ذخیره‌سازی ۳۷ میلیون قطعه بچه میگو در ۱۴۲ استخر پرورشی استان بوشهر خاطر نشان کرد: براساس برنامه‌ریزی امسال زیرساخت‌های شش‌هزار و ۱۰۰ هکتار برای پرورش میگو فراهم و عملیات ذخیره سازی بچه میگو آغاز شده است.

وی، با بیان اینکه در ۱۱ نقطه و سایت فعال و ۳۵۰ مزرعه عملیات پرورش میگو انجام می‌شود گفت: شش‌هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ساحلی و استخر پرورش میگو به ۲.۱ میلیارد قطعه بچه میگو نیاز دارد که بچه میگو آنها از کارگاه‌های فعال استان تأمین می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از ذخیره سازی ۳۷ میلیون قطعه بچه میگو در استخر پرورشی ساحلی استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۳۷ میلیون قطعه بچه میگو در استخر پرورشی شیف، بندر ریگ و حله ذخیره سازی شده و این روند همچنان ادامه دارد.

بازدار، با اشاره به تأمین بچه میگو دیگر استان‌ها از کارگاه‌های تولید و تکثیر میگو استان بوشهر تصریح کرد: تاکنون ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بچه میگو به اراضی پرورشی خوزستان و ۱.۶ میلیون قطعه بچه میگو هم به شهرستان گمیشان استان گلستان انتقال یافته است.

وی، پیش بینی تولید میگو در اراضی پرورشی استان را ۳۰ هزار تن دانست و خاطر نشان کرد: سال قبل ۲۳ هزار و ۱۰۰ تن میگو در استان تولید و صادر شد و هدف‌گذاری امسال ۳۰ هزار تن است

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان دشتستان از طرح های اولویت دار شیلات استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیر کل …

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر: ممنوعیت صید ماهی مرکب از فردا چهارم اردیبهشت ماه در سراسر صیدگاه های استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر بیژن ساسانی پور معاون صید و …

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *