تیتر خبرها

پاکسازی اسکله خورخان با تلاش صیادان بردخونی

پسماندهایی که سال‌ها اسکله خورخان را آلوده کرده بودند، به همت تعاونی صیادی بخش بردخون شهرستان دیر جمع آوری شدند.

مدیرعامل تعاونی صیادی بردخون گفت: از اواخر اسفند پاکسازی اسکله خورخان از پسماند‌های صیادی به ابتکار مدیریت تعاونی صیادی بردخون آغاز شده است و تا روز‌های آتی نیز ادامه خواهد یافت.

 ریشهری ادامه داد: با توجه به آنکه در یک دهه اخیر هیچگونه عملیات پسماند زدایی و پاکسازی عمقی در محل صورت نگرفته است، میزان زیادی تور‌های مستعمل و طناب‌ها در ماسه‌های داخل اسکله دپو شده و در کنار سایر ضایعات صیادی و ماهیان غیرخوراکی، شرایط نامناسبی را در محل ایجاد کرده بود.

او افزود: از حدود یک هفته قبل این عملیات پاکسازی عمقی با کمک تجهیزات لازم آغاز شده است و تا هفته آینده در محدوده اسکله ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل تعاونی صیادی بردخون عنوان کرد: طرح پاکسازی جزایر اطراف به ویژه جزیره خان و تهمادون هم پس از این اجرایی خواهد شد.

ریشهری بر ساماندهی این اسکله و ایجاد سکو برای تخلیه بهتر ماهی و ادوات صید و جلوگیری از بروز مجدد این‌گونه آلودگی‌ها تاکید کرد.

 رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش  اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم گفت: با توجه به آن که اسکله خورخان هم اکنون خارج از استاندارد‌های زیست محیطی و همچنین پهلوگیری و تجهیزات لازم اسکله‌ای است، ساماندهی این محل و پاکسازی درختان حرای اطراف آن که مشرف به جزیره خان است به عنوان یکی از محل‌های تجمع پرندگان، ضروری بوده است.

 خسرو درویشی افزود: با هماهنگی صیادان تمهیدات لازم برای جابه‌جایی بدنه‌های فرسوده یا توقیفی قایق‌های حاضر در اسکله و جلب همکاری همه صیادان برای پخش نکردن ضایعات آبزیان در محل اسکله اندیشیده شده است.

او با تشکر از همت تعاونی صیادی بردخون، عنوان کرد: برنامه ریزی برای پاکسازی جزیره خان به عنوان یکی از مهم‌ترین جزایر استان که میزبان  پرندگان مهاجر تابستان گذران و زمستان گذران است، از اقدامات ارزنده برای مشارکت عمومی در حفاظت بهینه از تنوع زیستی استان است و از دوست‌داران محیط زیست از جمله صیادان منطقه می‌خواهیم برای پایداری صید در منطقه و خودداری از تخریب ذخایر و بستر دریا و حفاظت بهتر از وحوش و پستانداران آبزی همیاری کنند.

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

گزارش عملكرد استانهاي لرستان، بوشهر و سيستان وبلوچستان (آب هاي داخلي)

گزارش عملكرد اداره كل شيلات لرستان: افزايش توليد تخم چشم زده ماهي قزل آلا در …

? گزارش ویژه(۱)
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان شیلات ایران خبر داد:

✅آغاز شناسنامه دار کردن مزارع و شناسه دار کردن محصولات شیلاتی: عملیات شناسنامه دار کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *