تیتر خبرها

استاندار: اراضی پرورش میگو در استان ۱۰۰ درصد افزایش یافت

استاندار بوشهرگفت: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم سطح زیر کشت میگوی پرورشی در این استان در دولت تدبیر و امید ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

عبدالکریم گراوند در حاشیه بازدید از شهرک شیلاتی رودشور بندر ریگ گناوه درگفت وگو با ایرنا افزود: در این راستا امسال نیز بخش مرتبط دیگری از این  حوزه  در برنامه کاری قرار گرفته و  فرآیندهای واگذاری آماده و اجرایی می شود.

وی اظهارکرد: در سال “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی استان بخش خصوصی که در پروژه شهرک شیلاتی رود شور گناوه مشارکت همه جانبه دارد را یاری کنند تا به عنوان یک الگوی موفق در استان و کشور معرفی و پایه ای برای توسعه بخش‌های شیلاتی شود. 

گراوند ادامه داد: شهرک شیلاتی رودشور از پروژه‌های مهمی است که  در سفر اسفند سال ۱۳۹۷  رئیس جمهوری به این استان  مصوب و بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و روند مقدمات و فرآیندهای لازم برای اجرایی شدن آن صادر شد. 

استانداربوشهر بیان کرد: پروژه شهرک شیلاتی رودشور علاوه بر اینکه  به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه یک دست و  نخستین تجربه شیلاتی در کشور به شمار می‌آید، حضور و مشارکت مردمی در سرمایه گذاری بدون اینکه دولت در آن دخل و تصرفی داشته باشد از نقطه قوت، بارز و برجسته آن است.

گراوند ادامه داد: پروژه شهرک شیلاتی رودشور بندر ریگ از پروژه‌هایی است که صفر تا صد آن از سوی بخش خصوصی انجام و دولت تعهدات جزیی در رابطه با آن در خصوص برق دارد و حمایت و پشتیبانی لازم در این خصوص را انجام می‌دهد.

استانداربوشهر گفت: با بهره برداری از پروژه شیلاتی رود شور بندر ریگ تحول مهمی در زمینه ایجاد اشتغال، تولید و صادرات ایجاد می‌شود.

وی افزود: پارسال ۲۴ هزار تن میگوی پرورشی در این استان تولید شد و باتوجه به ظرفیت موجود امکان توسعه و تولید چند برابری  وجود دارد.

گراوند بیان کرد: به منظور سرعت بخشی و تقسیم کار دستگاه‌های مرتبط در اجرای پروژه شهرک شیلاتی رود شور بندر ریگ، جلسه ای هفته آینده در استانداری بوشهر برگزار می‌شود تا  با همت سرمایه گذاران مزارع برای زیرکشت بردن آماده شوند.

استاندار بوشهر گفت: باتوجه به اینکه این پروژه مراحل پایانی خود را سپری می‌کند تلاش می‌شود امسال مزارع آماده زیر کشت رفته و در سال آینده بخش عظیم دیگری کشت شود.

احداث مجتمع  شهرک شیلاتی رودشور یکی از طرح‌های توسعه آبزی پروری در استان بوشهر است که  در هر هکتار هشت تا ۱۰ تن میگو تولید و در مجموع برای کل این شهرک برداشت بیش  ۲۰ هزار تن پیش‌بینی شده‌ است که این میزان معادل ۴۰ درصد کل تولید میگوی پرورشی کشور و ۱۰۰ درصد تولید کنونی استان بوشهر است و به این صورت ارزآوری بالایی برای کشور خواهد داشت.

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

جلسه بررسی مسائل و مشکلات سوخت شناورهای صیادی برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز بیست و ششم فروردین …

نشست تخصصی مدیرکل شیلات با مجموعه معاونت صید شیلات استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح بیست و یکم فروردین ماه …

نشست تخصصی مدیرکل شیلات استان بوشهر با مجموعه معاونت آبزی پروری شیلات استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ظهر دیروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

نشست مدیرکل شیلات استان بوشهر و مدیریت پست بانک استان برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر، مدیر پست بانک استان بوشهر به اتفاق هیئت …

دیدار مدیرکل شیلات و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *