تیتر خبرها

طرح مشترک اقتدار 1وعملیات پاک سازی دریا و سواحل از صیادان زیاده خواه با همکاری دریابانی استان بوشهر

طرح پاکسازی و مبارزه با تخلفات صیادی بانام اقتدار یک از تاریخ 10/10/1399 لغایت 15/10/1399 به مدت 6 روز در سراسر استان اجرا و ماحصل آن بشرح ذیل بعرض می رسد:

  1. درتاریخ 10/10/1399 فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر به همراه سرپرست اطلاعات و عملیات یگان عازم پایگاه بردخون گردیده و به همراه احدی از عوامل پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان دیر و فرمانده ناوتیم شناوری دیراقدام به بازدید نظارتی از مبادی ورودی و خروجی اسکله ها ی بردخون تا دیر نموده و در اسکله دمیگز شمالی تعداد 3 جفت تخته صیدترال ، 2 رشته تورترال و 2 عدد دیرک صیدترال قایق که بصورت بلاصاحب رها گردیده بود کشف و به یگان انتقال داده شد. همچنین در بازدید از اسکله صیادی جبرانی تعداد 3 جفت تخته صیدترال ، 2 رشته تور ترال و 2 حلقه طناب نیز که بازهم بصورت بلاصاحب رها گردیده بود کشف و جمع آوری گردید. سپس از اسکله صیادی اولی شمالی نیز بازدید بعمل آمده که مورد تخلف و مشکوکی مشاهده نگردید. عملیات مذکور از ساعت 2200 مورخه 10/10/1399 آغاز و درساعت 0245 بامداد مورخه 11/10/1399 پایان پذیرفت و به لحاظ غیر منتظره و پایشی بودن بازتاب خوبی در منطقه داشت.

2- مقارن ساعت 0600 مورخه 10/10/1399 عوامل یگان وپرسنل مرزبانی مجموعاً 10 نفر به با یک فروند موتورلنج فتح 3 و یک فروند شناور گلف سازمانی از اسکله صیادی دیر عازم دریا گردیده و طی 5 روز گشت زنی ،تعداد 5 فروند موتورلنج صیادی ، 9 فروند قایق صیادی و 6 فروند قایق بدون هویت متخلف را شناسایی و متوقف نموده و تعداد 15 رشته تور گوشگیر نیز کشف نمودند.

3-  پایگاه دیر علاوه بر حمایت از واحد گشت موتورلنج به وسیله یک فروند گلف و حضور 2 نفر از نیروها بصورت مقطعی در گشت موتورلنج ، خودنیز تعداد 2 فروند موتورلنج صیادی ، 3 فروند قایق صیادی و یک فروند قایق تفریحی را متوقف نمودند.

4- پایگاه عامری نیز خود تعداد 6 فروند موتورلنج صیادی و 2 فروند قایق صیادی را متوقف نمودند.

در کل عملیاتهای انجام شده تعداد 34 فروند شناور متوقف و تعداد 15 رشته تور گوشگیر، 4 رشته تورترال ، 6 جفت تخته صیدترال ، 2 حلقه طناب و 2 عدد دیرک صیدترال کشف گردید این عملیات سبب ایجاد رعب در میان متخلفین و صیادنماها داشته و دریارابرای آنان ناامن کرده است.

5-  مقارن ساعت 0730 مورخه 15/10/99 رزمایش پاکسازی و مبارزه با تخلفات صیادی بطور مشترک بین فرماندهی مرزبانی استان بوشهر و این فرماندهی در محل ساختمان یگان حفاظت منابع آبزیان در بندرصیادی شیلات آغاز که عوامل این فرماندهی و فرماندهی مرزبانی استان درآن حضورداشتند. ابتدا جلسه توجیهی و آموزش و تبیین و تشریح اهداف رزمایش برای کلیه حاضرین توسط جناب سرهنگ قدرت اله حاتم وند فرماندهی یگان برگزار وسپس از ترتیب وضعیت نیروها سان دیده ، پس ازآن همه عوامل عازم اسکله صیادی جفره گردیده و اقدام به بازدید نظارتی از شناورهای حاضر دراسکله پرداخته که این رزمایش تاساعت 1030 بطول انجامید.طرح بصورت ماهانه و درحد توان در دستور کار قرار دارد.

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

طرح دریابست در استان بوشهر اجرا می شود:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر ، نشست کمیته مدیریت صید شیلات استان بوشهر …

تولید بیش از دو میلیارد قطعه لارو میگوی پرورشی در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید ۲.۲ میلیارد بچه میگو پرورشی در مراکز تکثیر آبزیان …

مدیرکل شیلات استان بوشهر از برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار پروژه بهسازی بندر صیادی جفره خبر داد:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر از انتخاب …

بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران از نمایشگاه دستاوردهای آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش

معاون وزیر و رئیس سازمان شيلات ایران و هیئت همراه از نمایشگاه دستاوردهای آماد و …

همکاری لجستیکی نیروی دریایی ارتش در حوزه پرورش ماهی در قفس

در ملاقات فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با معاون وزیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *