تیتر خبرها

برنامه ریزی شیلات بوشهر برای تولید ۳۰ هزارتن میگوی پرورشی در سال ۱۴۰۰

در نشست کمیته فنی آبزی پروری شیلات استان بوشهر که با حضور مدیر کل و سایر اعضای این کمیته تشکیل شد چشم انداز صنعت پرورش میگو در سال ۱۴۰۰ مورد بحث و بررسی اعضاء قرار گرفت .

معاون آبزی پروری شیلات بوشهر با اشاره به اینکه در این نشست به چگونگی تامین لارو مورد نیاز کارگاههای پرورش میگو پرداخته شد اظهار داشت : تولید فصل گذشته در سایه بروز بیماری کرونا و تحریم در موقعیت دشواری قرار گرفت که تاخیر در ورود کارشناسان مراکز تکثیر , تاخیر در ترخیص نهاده های غذای لاروی از گمرک ,  مشکل تامین مولد و پائین بودن کیفیت مولدین و افزایش قیمت نهاده های تولید , بروز بیماری لکه سفید و مشکل صادرات آن تنها بخشی از آن بود .

 صغری اشرف با بیان اینکه مشکلات فصل گذشته موجب شده تا مدیران مراکز تکثیر از هم اکنون به آماده سازی و تامین امکانات مورد نیاز بپردازند اظهار داشت : خوشبختانه همه مراکز تکثیر پیش مولدین مورد نیاز خود را تهیه کرده و از دامپزشکی خواسته اند از ورود مولد آلوده از سایر استان ها جلوگیری کند .

اشرف از اعلام آمادگی پژوهشکده میگو برای تامین ۱۰ هزار جفت مولد میگوئی خبر داد که از نظر فنوتیپ بهسازی و آماده عرضه به کارگاههای تکثیر میگو هستند.

معاون آبزی پروری شیلات بوشهر همچنین از نظارت همزمان دامپزشکی و شیلات بر ذخیره سازی لارو در مزارع پرورش خبر داد و افزود : به منطور جلوگیری از ذخیره سازی غیر استاندارد لارو در استخرهای پرورشی تمهیداتی اندیشیده خواهد شد و مزرعه داران در صورت تخلف با جرائم سنگینی مواجه می شوند که محرومیت از یک یا چند فصل تولید بخشی از آن است . شیلات بوشهر مطابق با اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم , برنامه ریزی برای تولید ۳۰ هزارتن میگوی پرورشی در سال ۱۴۰۰ را آغاز کرده است

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

گزارش عملكرد استانهاي لرستان، بوشهر و سيستان وبلوچستان (آب هاي داخلي)

گزارش عملكرد اداره كل شيلات لرستان: افزايش توليد تخم چشم زده ماهي قزل آلا در …

? گزارش ویژه(۱)
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان شیلات ایران خبر داد:

✅آغاز شناسنامه دار کردن مزارع و شناسه دار کردن محصولات شیلاتی: عملیات شناسنامه دار کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *