تیتر خبرها

نشست تخصصی چالش های تولید لارو در مراکز تکثیر میگو

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده میگوی کشور، نشست تخصصی چالش های تولید لارو در مراکز تکثیر میگوی استان بوشهر، در سالن اجتماعات اداره کل شیلات برگزار شد. پژوهشکده میگوی کشور با توجه به رسالت خود برای توسعه متوازن صنعت پرورش میگو و رفع چالش ها و تنگناهای تولید میگوی استان بوشهر نخستین جلسه هم اندیشی این حوزه در سالجاری را به بررسی موانع تولید لارو در مراکز تکثیر اختصاص داد. این جلسه به دلیل شرایط بهداشتی ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ با حداقل نفرات دعوت شده، از جمله مدیر محترم اتحادیه تکثیرکنندگان لارو، مدیر کل محترم دامپزشکی، مدیر کل محترم شیلات، محققان و کارشناسان این حوزه بطور حضوری و بصورت مجازی از طریق کانال اختصاصی پژوهشکده میگوی کشور برگزار شد. پس از طرح مشکلات و موانع موجود دراین عرصه توسط مدیران بخش خصوصی و دولتی، سه سخنرانی تخصصی در زمینه‌های مدیریتی کارگاه‌های تکثیر لارو میگو ارائه شد.
دکتر علی قوامپور مدیر بخش تکثیر و پرورش پژوهشکده میگوی کشور، سخنرانی خود را با عنوان “مدیریت بهینه مراکز تکثیر میگو با تمرکز بر مستند سازی و ثبت اطلاعات” ارائه کرده و گفت برای ارائه راهکارهای فنی عملی و موثر در عملیات تکثیر میگو، ارائه راهکارهای مدیریت بهینه عملیات تکثیر امری ضروری است و می‌بایست در زمینه هایی همچون: زیرساخت ها، ایمنی زیستی، کمّیت و کیفیت آب مورد استفاده، کاربرد مواد و مکمل های غذایی، داروئی و شیمیائی، همچنین مدیریت بخش های مختلف کارگاه های تکثیر همچون نگهداری مولدین، تخمریزی، لاروی، غذای زنده و … تهیه و تدوین گردد. علاوه بر این، با توجه به مسیرها و نقاط بحرانی احتمالی در روند تولید لارو، لازم است پایش مداوم و مستمر روش ها و فرآیندها در تمامی بخش های عملیاتی در کارگاه های تکثیر میگو مورد توجه قرار گیرد. از ارکان قطعی و بلامنازع جهت تسهیل در پایش عملیات، مستند سازی و ثبت وقایع، روش ها، فرآیندها و فعالیت هاست. لذا در این ارائه تلاش شده تا به مصادیق مستند سازی و اهمیت آن در هر بخش از کارگاه های تکثیر میگو اشاره شده و نمونه های اجرایی و کاربردی در این خصوص یادآوری گردد.
دکتر محمد خلیل پذیر مدیر بخش بهداشت و بیماریهای پژوهشکده میگوی کشور، سخنرانی خود با عنوان “مدیریت بهداشتی مراکز تکثیر با تاکید بر مولد سازی” همچنین دکتر سمیرونی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر سخنرانی خود با عنوان “الزامات بهداشتی مراکز تکثیر میگو و راهکارهای رفع موانع و چالش های تولید” و مهندس عاشوری، کارشناس حوزه تکثیر آبزیان اداره کل شیلات استان بوشهر در خصوص “نقش کیفیت آب و اصلاح ساختار شبکه انتقال آب در مراکز تکثیر” سخنرانی خود را ارائه کردند. در بخش جمع بندی و پرسش و پاسخ بر ضرورت و اهمیت فرآیند مستندسازی در کارگاههای تکثیر میگو به عنوان موضوع چالشی و در عین حال موثر در مدیریت بهینه تاکید شد.

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

? برگ زرین دیگری بر افتخارات شیلات استان بوشهر: کسب رتبه دوم از بین ادارات کل شیلات استان های ساحلی و تابعه در بعد شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی

? به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ، در حاشیه گردهمایی سراسری …

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي براي تحقق شعار سال/كمك وزارت امور خارجه براي گسترش بازارهاي شيلاتي

افزايش ارزش صادراتي محصولات شيلاتي، تراز مثبت تجاري را تقويت كرده و جهش توليد را …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

گزارش عملكرد استانهاي لرستان، بوشهر و سيستان وبلوچستان (آب هاي داخلي)

گزارش عملكرد اداره كل شيلات لرستان: افزايش توليد تخم چشم زده ماهي قزل آلا در …

? گزارش ویژه(۱)
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان شیلات ایران خبر داد:

✅آغاز شناسنامه دار کردن مزارع و شناسه دار کردن محصولات شیلاتی: عملیات شناسنامه دار کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *