تیتر خبرها

بیشترین مجازات برای متخلفان صید ترال در استان بوشهر اعمال می‌شود

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی صیادان استان بوشهر گفت: شیلات این استان برای برخورد با متخلفان صید ترال در زمان ممنوعیت بیشترین مجازات را به عنوان عاملی بازدارنده برای آنان اعمال کرده و این اقدام در کشور بی‌سابقه است.

محمد کارگربه روابط عمومی شیلات اسان بوشهر گفت: سه ماه محرومیت از صید برای شناور، ملوان و ناخدا و علاوه بر آن بعد از سپری شدن مدت محرومیت، پرونده‌ آنان در محاکم قضایی مطرح و همچنین برخی از پرونده‌ها برای ابطال مجوز صید به شیلات کشور ارجاع داده می‌شود.

 وی ادامه داد: همچنین برای نخستین بار بحث صید ترال در شورای تامین استان مطرح و افزون بر مجازات محرومیت سه ماه از صید، محرومیت از دریافت سوخت یارانه‌ای برای شناورهای متخلف به مدت ۶ ماه نیز مطرح شده‌ است.

کارگر گفت: همچنین مقرر شده مقام قضایی کارشناسی تر نسبت به مسایل صید و صیادی در خصوص اعمال رای بازدارنده و تاکید مجازات نسبت به صیاد نماها اقدام  کند که امید می‌رود در این زمینه کارشناسی بیشتری صورت گیرد و هرچه زودتر اقدام شود.

وی تاکید کرد: یکی از اساسی‌ترین مشکل جامعه صیادی استان بوشهر کاهش شدید ذخایر منابع دریایی به عنوان انفال است که در آن عوامل مختلفی دخالت دارند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی صیادان استان بوشهر گفت: صیدهای بی رویه به خصوص صید ترال کف در زمان ممنوعیت و در مکان‌های ممنوع باعث شده تا به آبزیان دریایی آسیب جدی وارد شود و  صیادان قانونمند از این عمل متضرر و نارضایتی این قشر را درپی داشته باشد.

کارگر گفت: مسایل زیست محیطی، لرزه نگاری‌ها، اکتشاف‌های نفت و گاز در بستر دریا، ورود آب توازن کشتی‌های غول پیکر نفتی، فاضلاب‌های شیمیایی خانگی به دریا از دیگر عواملی است که همگی باعث برهم خوردن اکوسیستم دریایی شده است.

مدیرعامل اتحادیه صیادان استان بوشهر افزود:  باتوجه به اینکه صیادان این استان در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در انتقال نیرو و مهمات و آذوقه به رزمندگان غیور ایفا کردند و همواره از کیان اسلام و مرزهای آبی و نیلگون خلیج فارس دفاع کرده اند سزاوار نیست در این برهه با بعضی از مسایل و مشکلات صنفی روبرو شوند.

وی بیان کرد:  یکی از مشکلات اصلی و حاد جامعه صیادی استان بوشهر تامین سوخت شناورها است که باید مراحل مختلف و زمان زیادی را برای ثبت نام در سامانه نیوتجارت آسان طی کنند.

کارگر گفت: برای حل این مشکل پیگری‌های فراوانی صورت گرفته است اما حل نمی‌شود و از مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور انتظار می‌رود هرچه زودتر اشکالات موجود در سامانه نیوتجارت آسان را برطرف کنند تا  صیادان بیشتر از این دچار ضرر و زیان نشوند.

وی افزود: برخوردار نبودن از مشاغل سخت و زیان آور، نبود بسته های تشویقی، حمایتی، یارانه ای و افزایش تعرفه ۱۰ برابری آب از دیگر مشکلات مهم جامعه صیادی است که امید می‌رود برای برطرف کردن این مشکلات هرچه زودتر چاره اندیشی و تصمیم گیری شود.

کارگر اضافه کرد: اتحادیه تعاونی صیادی استان بوشهر افتخار دارد به عنوان اولین اتحادیه کشور پیگیر اختصاص سهمیه بنزین یارانه ای بود که تحقق یافت و در این زمینه در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی صیادان استان بوشهر یادآورشد: در این استان ۱۵ هزار صیاد درقالب ۵۳۷ شناور و یک هزار و ۴۰۰ قایق صیادی فعالیت دارند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و شغل عمده آنان به دریانوردی و صیادی وابسته است.

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

رییس اداره شیلات شهرستان گناوه گفت: در راستای مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال حرا در پسکرانه ساحلی «چور شلی» بندر گناوه کاشته شد.

عبدالمجید امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای مشارکت در …

به مناسبت روز شهید انجام شد: دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر و هیات همراه با خانواده محترم شهید حسن ملاح زاده

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر به مناسبت بزرگداشت روز شهید و …

حضور مدیرکل شیلات استان بوشهر جمع اساتید و دانشجویان رشته شیلات دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ظهر امروز بیست و یکم اسفند …

نشست شورای مدیران با حضور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران و مدیران کل شیلات استان ها برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز بیست و یک اسفند …

با حضور معاون سیاسی استاندار بوشهر، برگزیدگان جشنواره رسانه فجر در استان بوشهر تجلیل شدند

این آیین که با حضور اکبر پورات معاون سیاسی استاندار بوشهر، مدیر کل روابط عمومی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *