تیتر خبرها

استاندار بوشهر: حمایت شیلات از تولید بچه میگو و ماهی ضروری است

بوشهر- روابط عمومی شیلات بوشهر- استاندار بوشهر گفت: در زمان حاضر تامین بچه میگو و ماهی از مهمترین نیازهای پرورش دهندگان این استان به شمار می‌رود که باید مورد حمایت شیلات قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست با رئیس سازمان شیلات ایران افزود: یکی از مشکلات عمده سایت‌های پرورش میگو در این استان تولید لارو (بچه میگو) است که اگر زمینه افزایش تکثیر آن فراهم شود، فرصت خوبی برای تولیدکنندگان میگو ایجاد می‌شود.

وی با تقدیر از تلاش مجموعه دامپزشکی در زمینه نظارت بر تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر بیان کرد: تامین لارو و بچه ماهی مورد نیاز این استان برای حفظ پایداری و سلامت صنعت پرورش آبزیان بسیار موثر است.

گراوند اضافه کرد: صنایع وابسته به شیلات ظرفیت‌های عمده‌ای در بخش تولید و اشتغال دارد و استان بوشهر یکی از استان‌های مهم در عرصه صنعت پرورش میگو به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر در زمینه پرورش میگو، سرعت بخشی در روند واگذاری زمین‌های شناسایی شده برای توسعه این صنعت ضروری است.

استاندار بوشهر با اشاره به مشکلات روش صید ترال گفت: برای حل این مشکل پیشنهاد می‌شود سازمان شیلات ایران از ظرفیت مجلس بویژه کمیسیون کشاورزی به منظور تعیین جرایم سنگین برای متخلفان استفاده کند.

وی بیان کرد: امروز یکی از مطالبه‌های جدی صیادان تامین سوخت است که انتظار می‌رود، سازمان شیلات ایران برای این موضوع اقدام‌ لازم را انجام دهد.

گراوند در باره موضوع طرح تعاونی روستایی گفت: طرح تعاونی روستاهای ساحلی و تشکیل ۳۰ تعاونی در یک روستا برای انجام فعالیت‌های پرورش ماهی در دریا از جمله طرح‌های مهم این استان به شمار می‌رود و تحقق این مهم موجب تقویت و احیای ذخایر دریا می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر برنامه‌ها و طرح‌های خوبی در زمینه پرورش ماهی در قفس در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر از جمله کنگان، دیلم، دیر ایجاد شده و تنها مشکل در این بخش نداشتن بچه ماهی است.

گراوند همچنین بر ضرورت به نتیجه رسیدن اسکله خورخان در شهرستان دیر که از مصوبه‌های دولت نیز به شمار می‌رود تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در ابتدای دولت در سال ۱۳۹۲ حدود چهار هزار هکتار از اراضی این استان به تولید میگوی پرورشی اختصاص یافته بود که این میزان امروز به پنج هزار و ۶۰۰ هکتار و با بهره‌برداری از سایت رود شور گناوه و افزایش مساحت زیر کشت به ۱۰ هزار هکتار می‌رسد که این ظرفیت افزایش ۱۰۰ درصدی خواهد داشت.

سعید زرین فر اضافه کرد: پرورش ماهی در قفس از دیگر طرح‌های مهم اقتصادی استان بوشهر به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۸۰ درصد اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری این استان در بخش کشاورزی جذب شده‌است.

محمد تقی منوچهری افزود: براین اساس از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و بند الف تبصره ۱۸ تاکنون ۲۹۷ میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی جذب شده و افزون براین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک کشاورزی ابلاغ شده که آماده تزریق به این بخش است.

وی ادامه داد: استان بوشهر از نظر آبزی پروری یکی از موفق ترین استان‌های کشور است.

منوچهری در باره  واگذاری اراضی به بخش پرورش میگو گفت: با توجه به شیوه نامه ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی درزمینه اهلیت سنجی و واگذاری، این کار در استان انجام شده و بر این اساس اقدام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: در همه اسناد بالادستی ۹۳۰ کیلومتر از مرز خلیج فارس در استان بوشهر است و این استان نقشی اساسی و مهم در سیاست توسعه دریامحور دارد.

علی درویشی افزود: در برخی از حوزه‌ها با توجه به رونق کسب و کار و دانش فنی که در بخش آبزی پروری وجود دارد بهره‌برداران به حدی از بلوغ اقتصادی رسیده اند که نیاز به حمایت دولت ندارد.

وی با تاکید براینکه نباید از ظرفیت‌های دریا در استان بوشهر غافل شد تاکید کرد: باید از اسکله‌ها به عنوان نقش پشتیبان در اجرای طرح‌ها بویژه پرورش ماهی در دریا استفاده شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: امروز براساس سیاست ساحل محور شوره زارهای غیر قابل کشت این استان تبدیل به فرصتی برای تولید طلای صورتی و ساحل امنی ایجاد شده‌است.

علی بازدار در باره  صید ترال در استان بوشهر بیان کرد: با توجه به کنترل‌ها و نظارت صورت گرفته و پیشگیری از هرگونه صید غیر مجاز میزان صید میگو در استان با افزایش ۶۰ درصدی به ۲ هزار و ۴۰۰ تن افزایش یافته است.  درپایان معاون محترم وزیر و ریاست سازمان شیلات ایران مراتب قدردانی وزیر محترم کشاورزی با اهدا اعلاملوح به استاندار اعلام و از روئس های دستگاههای فعال در بخش حمایتی شیلات تقدیر به عمل آوردند.

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

جلسه بررسی مسائل و مشکلات سوخت شناورهای صیادی برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز بیست و ششم فروردین …

نشست تخصصی مدیرکل شیلات با مجموعه معاونت صید شیلات استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح بیست و یکم فروردین ماه …

نشست تخصصی مدیرکل شیلات استان بوشهر با مجموعه معاونت آبزی پروری شیلات استان:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ظهر دیروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

نشست مدیرکل شیلات استان بوشهر و مدیریت پست بانک استان برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر، مدیر پست بانک استان بوشهر به اتفاق هیئت …

دیدار مدیرکل شیلات و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *