۷۰ درصد اراضی پرورش میگوی بوشهر مشکل سند دارند

محمددوست مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر گفت: حدود ۷۰ درصد اراضی پرورش میگوی استان بوشهر مشکل سند دارند.

حسن محمددوست در گفت‌وگو با بازار ابراز داشت: پرورش میگو از صنایع سودآور استان بوشهر است و در صورت توجه بیشتر و موثرتر مسئولان شاهد اشتغال زایی بسیار خوبی در این بخش خواهیم بود.

وی افزود: مسئولان استان سال‌هاست که به مساله اقتصاد دریامحور اشاره کرده و می‌کنند لکن در عمل توجه جدی به این حوزه نشده و از متولیان امور و مدیران انتظار داریم همکاری و همراهی بیشتر و موثرتری داشته باشند.

مدیر عامل اتحادیه پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر خاطر نشان کرد: سایت‌های پرورش میگو در استان با مشکلات متعددی مواجه هستند که در زمینه زیرساختی نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مسئولان استانی و شهرستانی هستیم و در سالی که به نام سال ” تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” نامگذاری شده باید در این راستا تلاش بیشتری شود.

محمددوست تصریح کرد: ایجاد بیش از ۷ هزار شغل توسط پرورش دهندگان میگو نشان دهنده جایگاه این بخش است و مسئولان برای تثبیت اشتغال و معیشت خانوارها باید به مشکلات این حوزه رسیدگی کنند.

وی یادآور شد: صدور سند ثبتی برای اراضی پرورش میگو به یک دغدغه اساسی تبدیل شده و چنانچه این معضل رفع نشود، تولیدکنندگان با مشکلات بیشتری در زمینه‌های مختلف مواجه می‌شوند.

این فعال صنعت میگو اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد اراضی پرورش میگوی استان بوشهر مشکل سند دارند و با وجود پیگیری‌های زیادی که انجام داده‌ایم تاکنون نتیجه خاصی نگرفته ایم و نیازمند ورود جدی مسئولان است.

محمددوست بیان کرد: مسئولان شیلات استان باید همکاری و همراهی کنند تا تولیدکنندگان بدون دغدغه به دنبال تولید و افزایش کمی و کیفی تولیدات باشند و انتظار داریم در سال جاری این مشکل مرتفع شود.

وی افزود: حدود ۳ دهه از راه‌اندازی سایت‌های پرورش میگو در استان بوشهر می‌گذرد و نباید بیش از این، شاهد مشکلات برای این قشر باشیم.

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

تاکنون ۸۸۱ تن میگو در سواحل استان بوشهر صید شده است:

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به آغاز صید میگو از ۱۶ مرداد ماه در …

جوابیه اداره کل شیلات استان بوشهر در پاسخ به صحبت های عضو شورای شهر بردخون در رسانه خبری سورا

????احتراما” با توجه به درج مطلبی تحت عنوان “گلایه مجید دریایی سخنگوی شورای شهر بردخون …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر و دادستان کنگان

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر صبح امروز عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر …

شيلات نيازمند ايجاد سامانه اي يكپارچه با مديريت دقيق است

با توجه به آنكه كثرت سامانه ها، مديريت بخش هاي مختلف را با مشكل مواجه …

دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر با خانواده آزاده سرافراز

به گزارش روابط عمومی شیلات استان بوشهر عصر امروز بیست و هفتم مرداد ماه ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *