تیتر خبرها

۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور در بوشهر تولید می‌شود

به گفته مدیرکل شیلات استان بوشهر در این استان 11 منطقه برای پرورش میگو تعیین شده که زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در پرورش میگو فراهم شده است.

امسال پرورش میگو در سطح 6 هزار و 100 هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر اجرا شد

علی بازدار با بیان اینکه مراکز پرورش میگو استان بوشهر در نقاط ساحلی بویرات دیلم ، بندرریگ، حله گناوه، بردستان بندر دیر، مند دشتی، دلوار تنگستان و شیف بوشهر مستقر است افزود: امسال در 6 هزار و 100 هکتار اراضی پرورش میگو یاد شده بیش از 2.1 میلیارد قطعه بچه میگو ذخیره شد و پس از 4 ماه پرورش اکنون عملیات برداشت آغاز شده است.

وی پیش‌بینی برداشت میگو در سال جاری را 30 هزار تن دانست و بیان کرد: تاکنون بیش از 21 هزار و 100 تن میگو از  استخر پرورشی سایت‌های 11 گانه استان بوشهر برداشت شده که 70 درصد مزارع شامل می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بیماری لکه سفید میگو همواره محصول پرورشی را تهدید می‌کند تصریح کرد: باید محصول در استخر پرورشی میگو تا آغاز فصل سرما برداشت شود چراکه سرما زمینه شیوع بیماری میگو پرورشی را فراهم می‌کند.

بازدار، وزن هر قطعه میگو برداشت شده را به‌صورت متوسط 17.5 گرم دانست و افزود: برداشت میگو تا پایان آبان‌ماه تمام می‌شود که پیش‌بینی می‌شود به اهداف برداشت 30 هزار تن دست یابیم.

بیش از 90 درصد میگو پرورشی به کشورهای مختلف صادر می‌شود

وی با اشاره به صادرات بیش از 90 درصد میگو پرورشی به کشورهای مختلف افزود: میگو پرورشی استان بوشهر که از کیفیت بالایی برخوردار است به کشورهای اروپایی، روسیه، چین، ویتنام، ارمنستان، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر به اهمیت اقتصادی و اشتغال‌زایی صنعت پرورش میگو اشاره و بیان کرد: پرورش میگو از اهمیت ویژه‌ای در اشتغال‌زایی، صادرات و سرمایه‌گذاری برخوردار است و اکنون 60 هزار نفر در استان بوشهر در این عرصه فعالیت می‌کنند.

بازدار، از افزایش اراضی پرورشی برای سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده با بهره‌برداری از اراضی واگذار شده بیش از 10 هزار هکتار به پرورش میگو اختصاص می‌یابد و این درحالی است که شهرک شیلات رود شور هم وارد مدار تولید می‌شود.

درباره ی yarahmadi

مطلب پیشنهادی

رییس اداره شیلات شهرستان گناوه گفت: در راستای مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال حرا در پسکرانه ساحلی «چور شلی» بندر گناوه کاشته شد.

عبدالمجید امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای مشارکت در …

به مناسبت روز شهید انجام شد: دیدار مدیرکل شیلات استان بوشهر و هیات همراه با خانواده محترم شهید حسن ملاح زاده

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر به مناسبت بزرگداشت روز شهید و …

حضور مدیرکل شیلات استان بوشهر جمع اساتید و دانشجویان رشته شیلات دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ظهر امروز بیست و یکم اسفند …

نشست شورای مدیران با حضور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران و مدیران کل شیلات استان ها برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز بیست و یک اسفند …

با حضور معاون سیاسی استاندار بوشهر، برگزیدگان جشنواره رسانه فجر در استان بوشهر تجلیل شدند

این آیین که با حضور اکبر پورات معاون سیاسی استاندار بوشهر، مدیر کل روابط عمومی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *